اخبار

شریف نانو پارس تولید کرد: نانومحصولاتی برای موتورشویی، کارواش و براق‌کننده داشبورد خودرو

بسپار/ایران پلیمر شرکت شریف نانو پارس با استفاده از فناوری ‌نانو طیفی از محصولات مختلف را برای کمک به تمیزی بخش‌های مختلف خودرو مانند موتور، بدنه و داخل خودرو به منظور زیبایی و افزایش طول عمر خودرو ارائه کرده است.

موتورشوی خودرو با خاصیت ضد گرد و غبار، براق‌کننده چرخ و داشبورد خودرو و کارواش خودرو با خاصیت ضد گرد و غبار از جمله محصولات شرکت شریف نانو پارس است که به دلیل استفاده از نانوذرات عملکرد بسیار بهتری نسبت به محصولات رایج در بازار دارد.

محلول کارواش خودرو این شرکت به‌علت ساختار فشرده‌ای که دارد هنگام اعمال روی سطح بدنه خودرو از نفوذ ذرات و جرم‌های محیطی شامل گرد و غبار جلوگیری کرده و موجب خاصیت آبگریزی بدنه خودرو نیز می‌شود. این مواد با توجه به خاصیت آنتی استاتیک می‌توانند روی سطوح با ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کرده و آن‌ها را با ایجاد رشته‌های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل نمایند. بنابراین جرم‌های بسیار ریز غیر قابل رویت، در ابعاد نانو از روی سطوح پاک می‌شوند. هم‌چنین این مواد بعد از فرایند تمیزکاری، با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا از سطح محافظت می‌کنند. نکته حائز اهمیت در استفاده از نانومواد، عدم نیاز به استفاده از آب قبل از شستشو با نانو مواد است و استفاده از این مواد نیاز به تخصص خاصی ندارد.

استفاده از براق‌کننده‌های حاوی نانوذرات باعث می‌شود که به‌علت ریز این مواد، از نفوذ ذرات و جرم‌های محیطی شامل گرد و غبار و کثیفی ممانعت شده و با نرم‌تر شدن بافت لاستیک یا داشبورد از ایجاد ترک جلوگیری شود. این مواد با توجه به خاصیت آنتی استاتیک، جرم‌های بسیار ریز غیر قابل رویت، در ابعاد نانو را از روی سطوح پاک می‌کند و بعد از اعمال روی سطح لاستیک یا داشبورد، با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا از سطح محافظت می‌کنند.

تمیزی بخش‌های مختلف خودرو مانند موتور، بدنه و داخل خودرو در حفظ و افزایش طول عمر خودرو مفید است. موتور خودرو به‌علت تماس با گرد و غبار، رطوبت و همچنین امکان تماس روغن، نیاز به شست و شو دارد تا بتواند بهتر کار کند، چرا که این آلودگی‌ها می‌توانند به اجزای داخلی و خارجی موتور صدمه وارد کنند. عدم استفاده از آب در شست‌وشوی موتور می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مانند زنگ زدگی در اجزای فلزی شود. بنابراین، مواد مختلفی مانند اسپری‌ها، محلول‌ها و شامپو‌ها برای شست و شوی موتور به کار می رود. در انتخاب محلول شوینده موتور خودرو، علاوه بر خواصی مانند قابلیت حل کردن انواع روغن و چربی، باید خاصیت آنتی استاتیک که موجب ممانعت از چسبیدن گرد و غبار بر سطح می شود نیز در نظر گرفته شود که محصول شرکت شریف نانو پارس واجد چنین شرایطی است.

شرکت دانش‌بنیان شریف نانو پارس یکی از پیشگامان در عرصه فناوری نانو کشور محسوب می شود که با بهره‌گیری از نتایج سال‌ها مطالعه و تحقیق پژوهشگران برجسته کشور، گام مهمی را در راستای تولید و توسعه‌ی نانو پوشش‌های عمومی و صنعتی با خواص منحصر به فرد برداشته است. این شرکت تاکنون پروژه‌های متعددی را در زمینه‌های مختلف پوشش‌دهی با موفقیت به انجام رسانده است.

 

پایگاه خبری  فناوری نانو ایران 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا