اخبار

نامه اعتراضی و درخواست خانه صنعت و معدن استان تهران به شهردار تهران مبنی بر تغییر نام 21 تیرماه: پلاستیک ها قاتل طبیعت نیستند، پلاستیک ها ناجی انسان ها بوده اند

 بسپار/ ایران  پلیمر دبیر خانه صنعت و معدن استان تهران، علیرضا میربلوک در نامه ای به شهردار تهران نسبت به موضعگیری ها و حمایت های این سازمان که بعضا ناآگاهانه نسبت به روند مصرف پلاستیک ها واکنش نشان می دهند، اعتراض و توجه وی و جامعه را نسبت به خدماتی که پلاستیک ها در دوران کرونا برا حفظ جان انسانها داشتند، معطوف کرد. 

   

در متن این نامه آمده است: 

 

 جناب آقای دکتر پیروز حناچی

 شهردار محترم شهرداری تهران

 موضوع: درخواست تغییر نام روز 21 تیرماه

با سلام و ا حترام

 متاسفانه سالهاست روز بیست و یکم تیرماه “روز بدون کیسه پلاستیکی” یا در بعضی مواقع ” روز بدون پلاستیک” از سوی عده ای با محوریت شهرداری تهران نامیده شده است! همچنین در بیلبوردهای سطح شهر شاهد تبلیغ مختلفی از جمله ” پلاستیک، قاتل طبیعت و عناوینی از این قبیل بوده ایم!

با عنایت به شیوع ویروس کرونا و خدمات شایانی که محصولات پلاستیکی در جهت غلبه بر این بیماری داشته اند بی درایتی است که این خدمات ارزنده نادیده گرفت و همچنان به رویه گذشته که محکوم کردن پلاستیک هاست ادامه داد از آنجا که صنعت بازیافت در جهان نقش برجسته ای دارد شایسته است جنابعالی نیز به عنوان یک اندیشمند عالی قدر و فردی تاثیر گذار در سطح آگاهی و کیفیت زندگی مردم در جهت بازیافت این مواد که مزایایی همچون کاهش آلودگی های محیط زیست، کاهش گرمایش جهانی، کاهش مصرف انرژی، حفظ منابع طبیعی و … دارد اقدامات لازم را مبذول فرمایید .

در خاتمه خواهشمند است آن نهاد به عنوان متولی و آغاز کننده این مسیر رو بیست و یکم تیرماه را به روز: بازیافت پلاستیک ها” تغییر نام داد و راه را برای توسعه صنعت بازیافت در کشور هموار سازد.

پیشاپیش از توجه جنابعالی تشگر و قدر دانی بعمل می آید.

 

با احترام

علیرضا میربلوک

 دبیر و عضو هیات مدیره

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا