اخبار

ناسا هم به کمک بیماران کرونایی شتافت

بسپار/ ایران پلیمر  ناسا با بیمارستان آنتلوپ ولی واقع در شمال شهر لس آنجلس، کالیفرنیا همکاری کرده است تا با توسعه تجهیزات پزشکی به بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ کمک کند.

مرکز تحقیقات پروازی آرمسترانگ ناسا با بیمارستان آنتلوپ ولی، “سیتی آو لنکستر”(the City of Lancaster)، “ویرجین گلکتیک” (Virgin Galactic)، شرکت اسپیس شیپ (TSC) و کالج آنتلوپ ولی به منظور ایجاد ایده‌های نوآورانه و توسعه تجهیزات پزشکی برای رفع کمبودهای احتمالی تجهیزات پزشکی همکاری کرده است.

“جیم برایدنستاین”(Jim Bridenstine) مدیر ناسا گفت: ناسا مکانی نیست که در آن تنها دانشمندان، مهندسین و کاشفان حضور دارند و در واقع فرای این‌ها است و ما در واقع عضوی از جامعه هستیم. در چنین زمان‌هایی بسیار مهم است که ما از خبرگی نیروهای خود برای کمک به جامعه و ملت خود استفاده کنیم.

این مرکز با متخصصان پزشکی در بیمارستان همکاری می‌کند تا راه حل‌های نوینی برای توسعه تجهیزات مورد نیاز پزشکی که در دسترس نیست ، ارائه دهد.

یکی از تلاش‌های آنها ساخت نمونه اولیه “هود اکسیژن”(oxygen hood) بود که اکنون پزشکان در بیمارستان از آن استفاده می‌کنند.

گزارشها حاکی از اینست که طی هفته آینده تولید ۵۰۰ هود اکسیژن در مرکز فیث شرکت اسپیس شیپ در موهاوی آغاز خواهد شد.

این دستگاه که توسط “مایک باتیگیگ”(Mike Buttigieg) مهندس ناسا ساخته شده است، یک هود اکسیژن مورد نیاز برای بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ است که از آن می‌توان برای بیمارانی که علائم جزئی دارند استفاده کرد و دیگر نیازی به استفاده از ونتیلاتور برای این بیماران نیست که این موضوع میزان نیاز به ونتیلاتور را که اکنون کمبود آن در آمریکا به معضل تبدیل شده، کاهش می‌دهد.

این دستگاه مانند دستگاه فشار جریان هوای همواره مثبت(CPAP) عمل می‌کند تا اکسیژن را وارد ریه‌های بیمار که عملکرد آنها کند شده، کند.

“دیوید وراک”(David Voracek) تکنسین مهندس ارشد مرکز تحقیقات پروازی آرمسترانگ گفت: ما از نیروهای متخصص‌مان در زمینه نوآوری، مهندسی، طراحی و ساخت سیستم‌های منحصر به فرد کمک گرفتیم تا بتوانیم از  پس چالش‌هایی که بیماری کووید-۱۹ برای ما ایجاد کرده، برآییم.

“آلن پارکر”(Allen Parker) مهندس ناسا و تیم او موفق به طراحی یک “سایبان”(canopy) شده‌اند که پزشکان می‌توانند درون آن به راحتی و دور از بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ باشند و در همان حال نیز می‌توانند به بیماران نظارت کنند.

پارکر گفت: بیمار در داخل این سایبان قرار خواهد گرفت و آلودگی‌های ویروسی آئروسل از طریق فیلتر ویروسی که در سایبان قرار دارد خارج می‌شود. با انجام این کار پزشکان می‌توانند آزادانه با بیمار در خارج از سایبان و با حداقل خطر ارتباط داشته باشند.

 

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا