اخبار

هروس ابراهیمی، نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان پلیمری: علیرغم محدودیت فضا توانستیم بیشترین مشارکت ماشین سازان را در ایران پلاست جلب کنیم

بسپار/ایران پلیمر  یروس ابراهیمی، نایب رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان و تولیدکنندگان تجهیزات پلیمری ایران در گفت و گو با ستاد خبری ایران پلاست از همکاری این انجمن با برگزارکننده نمایشگاه در واگذاری سالن های 35 به اعضا گفت: حسن حضور اعضای انجمن ماشین سازان در کنار یکدیگر، یکدست بودن آنهاست. همه سازنده هستند و واسطه در بین آنها نیست. وقتی برای عضویت درخواست می دهند، بر اساس مجوزهای قانونی فعالیت ساخت ماشین و تجهیزات توسط آنها راستی آزمایی می شود. این انسجام کمک می کند که تصمیماتی به نفع همه اتخاذ شود.

در خصوص تعامل با نمایشگاه ایران پلاست هم همین یکدست بودن باعث شد که اعتراض در جانمایی ها خیلی کم باشد. نمی گویم اعتراضی نبود ولی با گفت و گو توانستیم هم را متقاعد کنیم. فضای درخواستی اعضای ما 3000 متر بود که نهایتا 1500 متر فضا در اختیار ما قرار گفت.

ما هم همه درخواست ها را نصف کردیم. البته مواردی بود که واقعا دستگاه و ماشین های شرکت ها مثلا در 50 متر امکان ارایه نداشت. در این موارد انعطاف نشان دادیم. در عوض درخواست هایی هم بود که مثلا 25 متر را خواهش کردیم که در 18 متر جانمایی شوند. با هم مشکلات را حل کردیم و مساله حادی به وجود نیامد.

یروس ابراهیمی در ادامه گفت: برای برگزاری نمایشگاهی بین المللی همچون ایران پلاست دست کم 6 ماه زمان لازم است. خصوصا اگر قرار باشد خارجی ها در آن شرکت کنند. ولی متاسفانه در این دوره که دوره پانزدهم است حدود 25 روز زمان داشتیم. با اینجال فکر می کنم توانستیم کار را به خوبی جلو ببریم.

یکی از کارهایی که از طریق انجمن امکانپذیر شد، این است که توانستیم حداکثر مشارکت را جلب کنیم. یعنی 44 شرکت از طریق انجمن ماشین سازان جانمایی شدند. حتما عالی نیست ولی بهترینی است که می توانست انجام شود.

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان در خصوص برنامه های این انجمن برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست گفت: امسال حتما با دعوت از دولتمردان و تصمیم گیرندگان برای صنعت ماشین سازی، تلاش می کنیم آنها را از نزدیک با توانمندی ها و مسایل این صنعت آشنا کنیم. دو دوره قبل وزیر نفت بازدیدی از ایران پلاست داشت و متعجب بود از ماشین آلاتی که در کشور ساخته می شود. ما باید این آشنایی و آگاهی نسب به توان داخلی را در میان مسوولین افزایش بدهیم.

الان که مساله کشور صادرات است، توجه بدهیم که صادرات اصول و قواعدی دارد. بدون CE و استانداردهای لازم نمی شود ماشین صادر کرد. شما باید در کشور هدف بتوانید خدمات و پشتیبانی ارایه کنید. خب لازمه اش این است که بتوانید ویزا بگیرید و این مستلزم روابط خوب میان دو کشور است. باید بتوانید ارز مبادله کنید، باید حمل و نقل مناسب در اختیار داشته باشید و … .

بنابراین اولویت ما در ساخت ماشین آلات به نظر من، بالابردن کیفیت و البته ظرفیت ساخت است. این موضوع می تواند به اقتصاد کشور کمک کند. وقتی تولیدکننده با ماشین ساخت داخل محصول را به بازار عرضه کرد، دیگر نیازی به واردات نخواهد بود.

متاسفانه بعضا می بینیم که مسوولین به جای حمایت از تولید داخل، واردات را تسهیل می کنند. به شکلی که با یک پنجاهم زحمت ساخت ماشین می شود به راحتی واردات انجام داد و فروخت و سود کرد.

یروس ابراهیمی دیگر برنامه های انجمن صنفی کارفرمایی ماشین سازان را معرفی هر چه بیشتر و بهتر اعضا در نمایشگاه اعلام کرد و افزود: با شعار “هموطن ایرانی بخر” به نمایشگاه خواهیم آمد و سعی می کنیم با جذب همکاری صندوق نوآوری بتوانیم امکان دریافت وام های کم بهره را برای خریداران ماشین آلات فراهم کنیم.

ما معتقدیم که ماشین سازی باید جزو صنایع دانش بنیان تلقی شود و به طور جدی همکاری با دانشگاه ها و پژوهشگاه های مرتبط پلیمری را دنبال می کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

نمایشگاه ایران پلاست متعلق به همه زنجیره صنعت پلیمر است از پتروشیمی ها و تامین کنندگان مواد اولیه و مستربچ تا سازندگان ماشین آلات و تولیدکنندگان محصولات پلیمری و همه آنها باید نقشی فعال در این نمایشگاه داشته باشند.

 

نمایشگاه ایران پلاست از 18 تا 21 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

 

ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا