اخبار

ایران پلاست/ میلان کالاپلاست: رقابت در بازارهای جهانی با تجهیز خطوط تولید به ماشین آلات روز دنیا ممکن است

بسپار/ایران پلیمر ستاد خبری ایران پلاست- غلامحسین خلیلی میلانی موسس میلان کالا پلاست است.

او به ستاد خبری ایران پلاست گفت: از سال 1357 ذر زمینه تولید محصولات پلاستیک، قالب سازی و ساخت ماشین آلات فعالیت داشته ایم. سابقه تولید و تجربیات ما در این مجموعه همراه با دانش بوده و به نظر خود و صاحبنظران از بهترین عرضه کنندگان ماشین های تزریق، بادی و تجهیزات جانبی هستیم.

واقعیت این است که در صنعت ماشین سازی هر سال نمی شود یک نوآوری ارایه کرد. حتی بزرگترین کارخانجات دنیا هم تلاش می کنند یک فناوری نو را هر سه سال یکبار در نمایشگاه K در آلمان معرفی کنند. بنابراین اینکه هر سال بگوییم نوآوری داشته ایم احتمالا درست نیست.

ما هم امسال در ایران پلاست ماشینی را با یک سیستم گیره، کالسکه و تزریق دو مرحله ای ارایه می کنیم. مرحله تزریق و بارگیری روی یک لاینر گاید و کالسکه روی خط دیگر عمل می کند که خودش نوآوری بزرگی است.

باید توجه داشت که ایران با توجه به پتانسیل هایی که در بحث مواد اولیه دارد می تواند به قطب تولید مصنوعات پلاستیک در خاورمیانه تبدیل شود و هابی برای صدور محصولات به اروپا، کانادا و امریکا باشد ولی متاسفانه سیاست های کلان، وابستگی به نوسانات ارز و ممنوعیت واردات ماشین آلات تا حدودی تحقق این امر را با اشکال روبرو می کند.

خلیلی میلانی در ادامه افزود: ما باید به سمت ماشین آلات و خطوط هایتک برویم. تنها در اینصورت است که قیمت تمام شده کاهش پیدا می کند و محصول تولیدی قابل رقابت می شود. رفتن به سمت روباتیک و دیجیتالی کردن فرآیندها الزامی است و در غیر اینصورت نمی توانیم وارد بازار جهانی شویم.

نمایشگاه ایران پلاست  باید بتواند صنعت پلاستیک کشور را با همه توانمندی ها و دستاوردهای آن به دنیا نشان بدهد. باید به گونه ای باشد که تمام صنف در آن حاضر باشند. همزمان بودن با سایر نمایشگاه ها و کم شدن فضای ایران پلاست محدودیت های زیادی را در این دوره برای ذینفعان ایجاد کرد که امیدواریم سال آینده برطرف شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا