اخبار

میرزاده وابستگی دانشگاه آزاد را به شهریه دانشجویان کاهش می دهد

بسپار می نویسد، در حاشیه چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری تفاهمنامه‌ای میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسید.

حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با اشاره به راه‌اندازی 120 هزار شرکت دانش بنیان و هسته و واحد فناور و تاسیس 109 مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: 70 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور این دانشگاه طی 3 سال و نیم گذشته تاسیس شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: 18 شهرک فناوری دانشگاه آزاد نیز در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است که طبق برنامه‌ریزی‌ها این تعداد را به 31 شهرک افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه برنامه داریم از شرکت‌های دانش بنیان که توسط دانشجویان این دانشگاه راه اندازی شده، حمایت کنیم گفت: در این راستا امکان دسترسی به 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه فراهم شده است. همچنین ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و فضای فیزیکی مناسب در مراکز رشد در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وابستگی دانشگاه را به درآمدهای ناشی از شهریه دانشجویان کاهش خواهیم داد، تصریح کرد: برنامه داریم در آینده‌ای نزدیک شرکت‌های دانش بنیان را در شهرک‌های فناوری دانشگاه آزاد مستقر کنیم.

وی همچنین از امضای قرارداد همکاری با سازمان بسیج علم و فناوری خبر داد و گفت: تفاهم نامه‌ای برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علم و فناوری منعقد می‌شود که امیدواریم راهی برای ترویج، تولید، گسترش و بسترسازی فعالیت‌های علمی و پژوهشی باشد.

منبع: ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا