اخبار

مژده باقری، کوشا صنعت: حمایت از تولید داخلی با فراهم کردن زیرساخت ممکن است، نه شعار!

بسپار/ ایران پلیمر مژده باقری، مدیر فروش شرکت کوشا صنعت در گفتگو با خبرنگار ماهناهه بسپار در محل نمایشگاه صنعت ساختمان گفت: شرکت ما طراحی و ساخت ماشین آلات بسته بندی را انجام می­دهد. ماشین آلات برای نوارهای پشت چسب دار و لیبل زن برای مواد ثقلی و غلیظ. این دستگاه­ ها از بسته بندی مواد غذایی گرفته تا مواد آرایشی بهداشتی، دارویی، پوشاک و حتی لوازم تحریر کاربرد دارند.

مواد اولیه متاسفانه به سختی پیدا می­شود و از هر 4 دستگاه شاید توان تولیدمان به یک دستگاه رسیده باشد چرا که توانایی تولید داریم اما مواد اولیه را برای تولید پیدا نمی­ کنیم و برخی مواد حتی نایاب شده ­اند! وقتی شعار از تولید داخلی می­دهیم باید به فراهم کردن زیرساخت آن نیز فکر کنیم.

نمایشگاه اگروفود در مقایسه با سال گذشته بسیار ضعیف عمل کرده است. به گونه ­ای که سال گذشته چندین قرارداد داشتیم در حالیکه امسال موفق به بستن یک قرارداد هم نشدیم. نه ما که فروشنده هستیم می­دانیم با چه قیمتی باید جنسمان را بفروشیم که دچار ضرر نشویم و نه خریدار می­داند با چه قیمتی قرارداد ببندد. در واقع این بی ثباتی بازار، نمایشگاه را فلج کرده و آن را از رونق انداخته است.

از طرفی وقتی برگزار کننده­ی نمایشگاه می­بیند اوضاع اقتصادی تا این حد نابسامان است حداقل کاری که از دستش بر می­آید در نظر گرفتن چند روز تعطیل در طول برگزاری نمایشگاه است. شاید اگر دو روز آخر نمایشگاه پنجشنبه و جمعه بود کمی در شرایط تاثیر داشت و بازخورد مطلوب تری می­داد. یا حداقل از نظر هزینه­ای بیشتر با تولیدکنندگان راه می­آمد تا تولیدکننده بتواند با قدرت بیشتری در نمایشگاه شرکت کند. البته نمایشگاه چاپ و بسته بندی در دوره­ی گذشته هم ضعیف عمل کرد اما آن زمان تازه زمزمه های گرانی دلار و تحریم­ ها شنیده می­شد و اوضاع به وخامت کنونی نبود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا