اخباراخبار ویژهمقالات

موضع گیری صنعت رنگ و پوشش روسیه در قبال ویروس کرونا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  به نظر می رسد که تولیدکنندگان رنگ و پوشش در کشور روسیه در بحران ناشی از بیماری کرونا نسبت به سایر کشورهای اروپایی مشکلات کمتری را تجربه کرده اند. این کشور با توجه به اقدامات به موقع دولت به منظور پیشگیری از این بیماری، توانست که از وقوع فاجعه ای ناگهانی جلوگیری به عمل آورد. هنگامی که رئیس جمهور کشور روسیه، ولادمیر پوتین، در تاریخ 28 ام مارس تعطیلی همگانی را اعلام کرد بسیاری از تولیدکنندگان مجبور به تعطیلی فعالیت های خود گردیدند. این تعطیلی تا 30ام ماه آوریل ادامه پیدا کرد ولی به جز پایتخت کشور روسیه شهر مسکو، اکثر شهرهای روسیه زودتر از موعد مقرر مجاز به شروع فعالیت های خود شده بودند. بدین صورت که تا تاریخ 6 ام آوریل، 56 استان از 86 استان کشور روسیه از قرنطینه خارج شده و به تدریج فعالیت های خود را از سر گرفتند. به عنوان مثال، دولت استانی یاروسلاو ابلاست برای 55 کارخانه فعال در استان اجازه شروع مجدد فعالیت را صادر کرد که از جمله آن ها می توان به Russian Paints یکی از پیشگامان تولید رنگ و پوشش کشور روسیه اشاره کرد. همانطور که واسلیوا، مدیر اجرایی این شرکت بیان می کند، به دلیل مشارکت در اجرای دستورات دفاعی دولت، تا حدی به شرکت اجازه داده شده بود که به فعالیت خود بازگردد. این شرکت همچنین به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور روسیه شناخته می شود. شرکت هایی با این شرایط، واجد دریافت حمایت ویژه ای از دولت هستند. اگرچه دولت روسیه هیچ گونه جزئیاتی راجع به چگونگی اعطای این تسهیلات را فاش نکرده است. در همین راستا، دولت ووردلاسک یک هلدینگ و سازمان تحقیقاتی در زمینه رنگ و پوشش را در زمینه شرکت های مجاز به فعالیت در دوره کرونا قرار داد که شامل 6 خط تولیدی به ارزش 15 میلیون دلار و با ظرفیت تولید 15هزار تن پوشش در سال میشود.
با سازماندهی یک دوره قرنطینه ای دولت روسیه موفق شد که گسترش بیماری را به حالت کنترل شده درآورد. و تا تاریخ 11 ام آوریل تنها 12 هزار مورد قطعی مبتلا به ویروس کرونا در کشور گزارش گردید که بیش از نیمی از این تعداد در مسکو گزارش شده بودند.
ضرر و زیان همچنان اجتناب ناپذیر است
با وجود تصویر نسبتا مثبت، صنعت رنگ و پوشش کشور روسیه به دلیل مشکلاتی که به صورت موازی برای صنایع مرتبط به وجود آمد، تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است. به عنوان مثال، تولید پوشش های تزئینی در سال 2020 میلادی می-تواند به میزان یک سوم در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.
عوامل بسیاری در پس این ماجرا وجود دارد، از جمله بسته شدن عمده شبکه های DIY در کشور و توقف اکثر پروژه ها به استثناء پروژه هایی با اهمیت ملی. اساساً، بحران فعلی میتواند تقریباً نیمی از شرکت های ساختمانی در روسیه را تحت تأثیر قرار دهد، که 25 درصد از آن ها از قبل کار را متوقف کرده اند. به همین دلیل حتی اگر اقدامات قرنطینه در ماه می خاتمه یابد، رسیدن بازار به سطح فروش سال گذشته بسیار دشوار خواهد بود. این بدان معنی است که شرکت های کوچک در معرض تهدید تعطیلی قرار دارند و شرکت های بزرگ متحمل ضرر می شوند. با این حال به نظر می رسد که مشاغل کوچک با توجه به اینکه قادر به خاتمه دادن به کار و راه اندازی مجدد آنها پس از پایان بحران هستند، در این شرایط انعطاف پذیرتر می باشند، در حالی که شرکت های بزرگ در تمام مدت زمان قرنطینه مجبور به پرداخت دستمزد به کارمندان خود می باشند.
همه¬گیری بیماری کرونا منجر به کاهش تقاضا برای پوشش در کشور روسیه نیز شده است. میزان و طول دوره کاهش تقاضا هنوز مشخص نیست و برای تخمین آن به زمان نیاز است.

مشکلات مواد اولیه

 

مترجم: مهندس بابک نظری، دانشجوی دکتری مهندسی پلیمر/ صنایع رنگ

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۱۵ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان شهریور منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا