اخبار

مواد بازیافتی از تکه های تایر برای جاده سازی معرفی شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Evonik یک رویکرد پایدار و مقرون به صرفه برای ساخت و سازهای جاده ای معرفی می کند. این رویکرد استفاده از ماده ای با عنوان VESTENAMER بوده که یک فرایند افزودنی برای صنعت لاستیک محسوب می شود. این افزودنی امکان استفاده از پودر لاستیک فرایند شده حاصل از تایر را فراهم کرده تا آسفالتی با کیفیت حاوی لاستیک تولید شود.

این ماده ی بازیافتی با قیر مخلوط شده تا کیفیت مخلوط را بهبود داده و بر طول عمر خدمات دهی سطوح آسفالتی بیفزاید. گفته می شود علاوه بر بهبود کیفیت و افزایش طول عمر، از سر و صداهای ناشی از عبور وسیله ی نقلیه از روی آسفالت هم کاسته می شود. استفاده از لاستیک احتمال ترک خوردگی آسفالت را نیز کاهش می دهد.

همه ساله زباله ای که از تایرهای مصرفی در سراسر دنیا تولید می شود بیش از 19/3 میلیون تن است. این رقم در اروپا به تنهایی به 3/6 میلیون تن می رسد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط یک موسسه بررسی انرژی، به ازای مصرف هر یک تن پودر لاستیک بازیافت شده تا 2/7 تن از رهایش دی اکسید کربن در اتسفر هوا جلوگیری می شود.

به عنوان یکی دیگر از مزایای استفاده از این افزودنی می توان کاهش انتقال افزودنی ها را نام برد. به عنوان مثال با بارش باران امیزه های آلی نظیر هیدروکربن ها و سولفور بسیاری از سطح آسفالت جدا شده و وارد آب های زیرزمینی می شود. استفاده از پودر لاستیک بازیافت شده میزان رهایش این مواد در خاک را تا مقادیر زیادی کاهش خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا