اخبار

مهندسی سبد محصولات پلی‌یورتان برای حمایت از تولید کفش های قابل بازیافت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت بسپارهای مهندسی Lubrizol در نظر دارد سبد محصولی خود را در حوزه پلی‌یورتان‌های گرمانرم در کاربردهای تولید کفش گسترش دهد. تقاضای رو به افزایش شامل:

  • توانایی ساده‌سازی فرایند تولید کفش؛
  • کاهش تولید ضایعات مواد؛
  • و استفاده از گزینه‌های مواد پایدار که الزامات عملکردی را برآورده کنند.

کفش، مواد اولیه و زمین

بنا به اظهارات دپارتمان داخلی امریکا، امریکایی‌ها هر سال دست کم 300 میلیون جفت کفش را دور می‌اندازند. این کفش‌ها سر از زمین‌های دفن زباله در می‌آورند و 30 تا 40 سال طول می‌کشد که تجزیه شوند. این تصویر الهام‌بخش شرکت Lubrizol بوده است تا سبد محصولی نوآورانه از بسپارهای پیشرفته طراحی کنند و به این ترتیب به تولیدکنندگان کفش کمک کند تا کفش‌هایی 100 درصد از جنس پلی‌یورتان گرمانرم تولید کنند که بدون اختلال در عملکرد، قابل بازیافت نیز هست.

مدیر بخش بازار جهانی برای بخش تولید کفش در شرکت Lubrizol، آقای Justin Park می‌گوید: مزیت یک کفش که 100% از پلی‌یورتان تهیه شده است این است که در انتهای چرخه استفاده از آن قابل استفاده مجدد (خرد شدن مجدد و بازشکل‌دهی به صورت کفش جدید) است؛ به این ترتیب چرخه عمر محصولات و مواد گسترش می‌یابد.

سبد محصولات پلی‌یورتان گرمانرم برای کاربردهای تولید کفش

سبد محصولی بسپارهای پلی‌یورتان گرمانرم پیشرفته برای کاربردهای تولید کفش این امکان را برای تولیدکنندگان کفش فراهم می‌کند که برای برآوردن نیازهای خود تنها با یک تامین‌کننده  کار کنند. مزیت دیگر برای تولیدکنندگانی که از بسپارهای مهندسی این شرکت به عنوان مواد اولیه تولید کفش استفاده می‌کنند، امکان استفاده مجدد از ضایعات تولیدی حین فرایند را نیز دارند.

فناوری‌های کلیدی این سبد محصولی از بسپارهای مهندسی شرکت Lubrizol که می‌توان از آن‌ها تقریبا در تمام اجزای یک کفش استفاده کرد شامل:

  • پلی‌یورتان گرمانرم Esdex™ برای الیاف رویه کفش که ساختار کفش هوشمند و سبک حفظ شود؛
  • فناوری BounCell-X™ که یک اسفنج گرمانرم با چگالی کم، بدون نرم‌کننده و قابل بازیافت برای قسمت کفی کفش؛
  • فناوری Estane®TRX TPU به عنوان جایگزینی کارکردی برای زیره لاستیکی کفش؛
  • فناوری Pearlthane™ECO TPU که ماده‌ای مبتنی بر مواد زیستی و از منابع قابل بازیافت است؛
  • فناوری Estane®3D TPU که ماده‌ای نرم و منعطف است و دست طراح را برای طراحی اجزایی که باید به صورت سه بعدی چاپ شوند، باز می‌گذارد.
  • فناوری Pearlbond™TPU برای استفاده از چسب‌هایی که به صورت منعطف این امکان را فراهم می‌کند که طیف گسترده‌ای از اجزا به هم بچسبانیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا