اخبار

مهدی اوزار، معاون مدیرعامل و مدیر فروش توسعه و فن آوری نوین آرین: تفاوت سه برابری هزینه ­های ارزی ایران پلاست منصفانه نیست

بسپار/ ایران پلیمر  اوزار در گفت و گو با خبرنگار بسپار گفت: شرکت نوین آرین از سال 1381 فعالیت خود را با هدف همفکری و راهنمایی مشتریان برای انتخاب بهترین ماشین آلات اروپایی مناسب با محصولات موردنیاز فعالیت خود را آغاز کرد. امروزه این شرکت مسوول پروژه­ های کمپانی­های REIFENHAUSER BLOWN FILM ،REIFENHAUSER CAST SHEET COATING، REIFENHAUSER REICOFIL  ،REIFENHAUSER POLYREMA، REIFENHAUSER REIMOTECiLLiG، SIKOPLAST، PLAST CONTROL و  GRAEWE است.

وی ادامه داد: زمینه فعالیت این شرکت­ها متفاوت است لذا بازارهای متفاوتی را برای هر یک در نظر می­ گیریم. تلاش ما معرفی پتانسیل شرکت­ها از خطوط بازیافت گرفته تا خطوط ورق و غیره است اما در شرایط کنونی عملا امکان معامله برای تولید کننده و خریدار وجود ندارد. چرا که سرمایه گذار از ریسک خرید می­ترسد و تا ثبات بازار دست نگاه داشته است. فروشنده نیز نمی­داند محصول را با چه قیمتی عرضه کند که متضرر نشود. بنابراین ما از ابتدای سال 97 عملا فروشی نداشتیم که بخواهم و بتوانم درمورد مشکلات گمرک و دریافت ارز نیمایی و موارد دیگر اظهار نظر کنم. حتی زمان برداشته شدن تحریم­ها هم اتفاق خاصی نیفتاد و وام­هایی که برای صنعتگر تدارک دیده شده بود حتی یک دهم هزینه ­ها را تامین نمی­کرد.

اوزار در رابطه با ایران پلاست گفت: هدف ما از حضور در نمایشگاه، نگاه داشتن نام و برند شرکت بود چرا که در صنعت پلاستیک شناخته شده و با سابقه است. متاسفانه وضعیت نمایشگاه به گونه­ ای است که اکثر شرکت کنندگان برای تحمیل نشدن بار مالی اضافه ماشین آلاتشان را نیز به نمایشگاه نیاورده ­اند. هزینه­ ها را شرکت­های نمایندگی پرداخت کردند و من در جریان جزییات هزینه­ های غرفه­ های ارزی نیستم اما برای نصب یک ال سی دی سه برابر غرفه ریالی باید می­پرداختیم که از نظر من ناعادلانه است. ما یک شرکت ایرانی هستیم که نمایندگی شرکت خارجی را بر عهده داریم و انصاف نیست که هزینه برای ما تا این حد بیشتر باشد.

همه ­ی ما سوار یک کشتی هستیم و اگر هرکس تنها فکر نجات خود باشد همگی غرق خواهیم شد و متاسفانه این مسیری است که تا به این لحظه پیش گرفته­ایم. امیدوارم تغییری در این فرهنگ ایجاد  شود.

 

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این مصاحبه را که در شماره 193ام بسپار که در نیمه مهرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا