اخبار

منطقه آزاد ارس، مقصد صادراتی شرکتهای دانش بنیان

بسپار / ایران پلیمر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر بهره مندی از ظرفیت کشاورزی و صنعتی این منطقه در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور تاکید کرد.

مجید کیانی در نشست با رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی ریاست‌جمهوری و رئیس پارک علم و فناوری افزود: ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در ارس را تشکیل داده‌ایم و با استقرار مرکز رشد، صندوق پژوهش و فناوری و تکمیل زیست‌بوم دانش‌بنیان در ارس و ارائه تسهیلات و بسته‌های حمایتی مختلف در تلاش هستیم تا در این مسیر نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد موفق پردیس‌های ارس دانشگاه‌های تبریز و تهران در جذب دانشجو، به‌ویژه دانشجویان خارجی، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید در اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه، در جذب دانشجویان مهاجر و خارجی از کشورهای مختلف بویژه کشورهای همسایه به دانشگاه‌های ارس کوشا باشد و امیدوارم این تفاهمنامه زمینه را برای توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان و خلاق در ارس فراهم کند.

کیانی ادامه داد: جمعیت دانشجویی و نزدیکی ارس به بازارهای اوراسیا، آذربایجان و ترکیه می‌تواند برای شرکت‌های دانش بنیان و خلاق جذاب باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و صنعت ظرفیت خوبی در منطقه آزاد ارس وجود دارد خاطرنشان کرد: آنچه به‌طور ویژه باید روی آن تمرکز کنیم، استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه کشاورزی و صنعت است. حرکت به سوی دانش و محصولات نو و متنوع، باعث می‌شود صادرات رونق گیرد که این موضوع اهمیت توجه به شرکت‌های دانش بنیان را بیش از پیش می‌کند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این نشست با بیان این‌که نقش مناطق آزاد کشور در توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق کلیدی است گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به اشتغال قابل توجهی رسیده‌اند و محصولات دانش‌بنیان هایتک حدود ۲ درصد از کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

قلعه‌نوی افزود: ظرفیت بسیار خوبی در مناطق آزاد کشور در حوزه جذب سرمایه گذاری و صادارت وجود دارد و از این‌رو به‌دنبال تعریف پروژه‌های ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در این مناطق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نزدیکی ارس به کشورهای ارمنستان، ترکیه، نخجوان و آذربایجان و نقش ورودی‌اش به اتحادیه اوراسیا، منطقه آزاد ارس را به‌عنوان مقصد صادراتی شرکت‌های دانش بنیان انتخاب کرده‌ایم.

به نقل از روابط عمومی منطقه ازاد ارس، شهریورماه سال جاری تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی امضا شد.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا