اخبار

مقررات واردات انواع لاستیک به کشور اعلام شد

بسپار می نویسد، گمرک ایران با اعلام مقررات واردات انواع لاستیک به کشور تاکید کرد: اخذ مجوز استاندارد جهت واردات انواع لاستیک از طریق گمرکات اجباری است و ثبت سفارش واردات لاستیک در سازمان توسعه تجارت منوط به داشتن نمایندگی های رسمی خدمات پس از فروش است.
 بر این اساس واردات انواع لاستیک در فهرست لیست کالاهای مشمول استاندارد اجباری سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد و کارشناسان، استاندارد 3 گانه ای مبنی بر میزان مصرف سوخت، میزان ترمزگیری در جاده‌های خیس و لغزنده و نویز لاستیک در نظر می گیرند که این استاندارد اجرایی برای واردات انواع لاستیک از تمامی گمرکات اجرا می شود و کیفیت تمامی لاستیک های وارداتی با در نظر گرفتن تاریخ مصرف در تمامی گمرکات تحت نظارت سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارد و صرفا پس از اخذ مجوز و انجام کنترل های کیفی کارشناسان این سازمان و تحت نظارت سازمان ملی استاندارد اجازه ورود به این کالا داده می شود.

همچنین در اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و در رابطه با نحوه صدور ثبت سفارش انواع تایر سبک و سنگین ، ثبت سفارش برای واردات انواع لاستیک خودرو، دوچرخه و موتور سیکلت صرفاً توسط نمایندگی های رسمی ارائه کننده خدمات پس از فروش مجاز است.

هم اکنون در جداول تعرفه ای مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات ردیف تعرفه ای انواع لاستیک بر اساس سیستم بین المللی طبقه بندی کالایی در ردیف 4011 طبقه بندی می شود که ردیف تعرفه ای لاستیک خودرو سواری 4011100 و هر حلقه مشمول 32 درصد حقوق ورودی در سال 1396 است . همچنین از انواعی که برای اتوبوس ها و اتومبیل های باری بکار می رود در ردیف تعرفه ای 401120 طبقه بندی می شود و مشمول 20 درصد حقوق ورودی به ازای هر حلقه لاستیک است .

گمرک ایران تاکید می کند که در خصوص واردات انواع لاستیک نظارت ها و کنترل سازمان ملی استاندارد صرفا در خصوص لاستیک هایی اعمال می شود که از طریق گمرکات وارد کشور می شوند و در خصوص لاستیک های ورودی از محل کالاهای ته لنجی، ملوانی و بازارچه ای و سایر مبادی رسمی یا غیر رسمی به غیر از گمرکات کشور این نظارت ها و کنترل های کیفی انجام نمی شود .


منبع: خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا