اخبار

معرفی وکس های پایه زیستی برای کاربردهای پلاستیکی توسط شرکت Clariant

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  شرکت Clariant خانواده ی جدیدی از واکس ها بر پایه ی خوراک های تجدیدپذیر را معرفی کرده است. افزودنی های Licocare RBW چند منظوره با استفاده از موم خام سبوس برنج تولید می شوند. این ماده بخش غیر خوراکی ایجاد شده در مراحل تولید برنج بوده که در مقادیر زیادی موجود می باشد.
یکی از دلایل اصلی تولید این افزودنی جدید استفاده از آن ها در قطعات قالب گیری شده ی اپوکسی و پلاستیک های گرمانرم مهندسی می باشد. این افزودنی ها برای سایر کاربردهایی نظیر کشاورزی، پوشش دهی، خانه و لوازم شخصی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
آزمایش های انجام شده توسط شرکت Clariant روی این محصول اثبات کرده است که نسبت به نمونه های مشابه خود دارای عملکرد بهتری می باشند. این محصول در دو گونه ی متفاوت تولید شده است. یکی از این گونه ها با نام  Licocare RBW 300 TP یک واکس صابونی شده به صورت بخشی بوده و دیگری با نام Licocare RBW 102 TP یک واکس دارای قطبیت متوسط می باشد.
از جمله خواص کلی این افزودنی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
–  هر دو نوع افزودنی تولیدی از جمله روان کننده های داخلی و خارجی خوبی محسوب شده و علاوه بر کمک به بهبود پراکنش پرکننده ها و رنگ دانه ها می توانند در درصدهای اندکی مورد استفاده قرار گیرند.
–  این افزودنی ها جریان مذاب را بهبود داده، نیروی لازم برای رهایش قطعه از قالب را کاهش داده و توزیعی همگن را تضمین می نمایند.
–  این افزودنی ها پایداری فرآیندی مناسبی را در دماهای بالاتر ایجاد نموده و دارای اجزای فلزی بسیار کمی می باشند.
–  این افزودنی انعطاف پذیری شکل دهی را بهبود داده و خواص مکانیکی خوبی را ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا