اخبار

معاون وزیر صمت: سامانه شفاف سازی پرداخت تسهیلات راه اندازی می‌شود

بسپار/ ایران پلیمر معاون وزیر صمت گفت: در هیئت وزیران مصوب شد که پرداخت تسهیلات به بخش تولید شفاف شود و بانک مرکزی موظف است سامانه‌های مبتنی بر پرداخت تسهیلات را راه اندازی کند.

سید مهدی نیازی اظهار کرد: در شفاف سازی ارائه تسهیلات، باید از نقطه درخواست تسهیلات تا نقطه پرداخت اقساط به صورت شفاف و مشخص باشد به طوری که کسب و کارهای متقاضی، از نرخ جرایم، مدت بازپرداخت و میزان قرارداد مطلع شود.

در هیئت وزیران مصوب شد که پرداخت تسهیلات به بخش تولید شفاف شود و بانک مرکزی موظف است سامانه‌های مبتنی بر پرداخت تسهیلات را راه اندازی کند.

وی ادامه داد: برای تأمین مالی بخش تولید، جلسات فشرده‌ای بین وزاری صمت، اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد و تفاهم نامه‌های خوبی بین طرفین به امضا رسید. وزارت صمت از سال گذشته تأمین مالی زنجیره‌ای و پرداخت تسهیلات مبتنی بر فاکتور را در نظام بانکی دنبال می‌کرد و در تفاهم نامه‌های جدید علاوه بر تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها، بحث نوسازی و احیای واحدهای تعطیل هم در دستور کار قرار می‌گیرد و ۵۰ همت در این حوزه تأمین خواهد شد تا بتوانیم با کمک بانک‌های عامل به احیای واحدها و بازسازی واحدهای صنعتی بپردازیم.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزیر صمت گفت: سال گذشته یک بسته رفع موانع تولید تهیه شده بود که برخی از مصوبات آن در ستاد اقتصادی دولت تصویب و ابلاغ شد و برخی دیگر در جلسات سران قوا مصوب شد، تعدادی از مصوبات آن نیاز به تصویب در هیئت وزیران داشت که آن‌ها هم ابلاغ شدند.

وی افزود: رفع محدودیت‌های حوزه چک برگشتی نیز که برای واحدهای بالای ۱۰۰ نفر بود به واحدهای بالای ۵۰ نفر کاهش یافت.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا