اخبار

مصوبه هیات وزیران در خصوص تعریف جدید از کالای قاچاق ابلاغ شد

بسپار/ ایران پلیمر با پیشنهاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تصویب هیات وزیران بخشی از دستورالعمل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه با تعریف کالای قاچاق تغییر کرد.

با پیشنهاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تصویب هیات وزیران بخشی از دستورالعمل قانون مبارزه با قاچاق تغییر کرد.

هیات وزیران در جلسه 25/ 7/ 1397 به پیشنهاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد اصل یکصدوسی‌و‌هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:  ماده (1) دستورالعمل تبصره (4) الحاقی ماده (18) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موضوع تصویب‌نامه شماره 138864 /ت 52971 هـ مورخ 9/ 11/ 1395 به شرح زیر اصلاح و ماده (2) حذف و شماره مواد بعدی به ترتیب اصلاح می‌شود: 

ماده 1- کالای موضوع قاچاق، کالای تولید داخل یا وارداتی است که به صورت تجاری برخلاف ضوابط تعیینی دولت خرید و فروش، حمل یا نگهداری شود. علاوه بر فرآورده‌های نفتی و دارویی، سایر مصادیق کالاهای موضوع قاچاق مطابق ماده (2) این دستورالعمل تعیین می‌شود. 

این تصویب نامه از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

به گزارش فارس، تعریف کالای قاچاق براساس دستورالعمل سال ۹۵ بدین شرح بوده است:

ماده ۱- کالای موضوع قاچاق، کالای تولید داخل یا وارداتی است که خلاف مقررات و تشریفات قانونی از کشور خارج یا به قصد خروج از کشور، خرید، فروش، حمل یا نگهداری شود. مصادیق کالاهای قاچاق مطابق ماده (۳) این دستورالعمل تعیین می‌‏شود.

ماده ۲- خرید، فروش، حمل یا نگهداری به قصد خروج کالای موضوع قاچاق باید طبق این دستورالعمل و در مراجع ذیصلاح احراز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا