اخباراخبار ویژه

مصاحبه اختصاصی خبرنگار بسپار/ ایران پلیمر با Petra Cullmann، مدیر نمایشگاه پلاستیک K در آلمان: ایرانی ها در این دوره حضور پررنگی در نمایشگاه دارند/ نمایشگاه K در دوسلدورف، از بسیاری جهات، نمایشگاه شماره یک و بی رقیب در جهان است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر همانطور که گفتیم نمایشگاه تخصصی پلاستیک و لاستیک K در دوسلدورف آلمان به عنوان معتبرترین نمایشگاه این حوزه این روزها در حال برگزاری رویدادی به روال همه دوره های گذشته خود، با حضور خبرنگاران رسانه های تخصصی از سراسر دنیا (از جمله این رسانه به عنوان نماینده ایران است). در این رویداد بزرگترین شرکت های فناور و نوآور به ارایه اولیه آنچه در نمایشگاه در معرض دید متخصصین قرار می دهند، می پردازند.

خبرنگار گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر گفت و گویی اختصاصی با Petra Cullmann مدیر نمایشگاه یاد شده انجام داده که در ادامه می خوانید:

بسپار/ ایران پلیمر- خانم Cullmann امسال، هفتادمین سال برگزاری نمایشگاه K است. بعد از همه گیری طولانی کووید، چه احساسی از برگزاری دوباره این نمایشگاه دارید؟
Cullmann: بعد از تغییرات ناشی از همه گیری، K2022 در زمان مناسبی برگزار می شود تا به صنایع لاستیک و پلاستیک جهت گیری دوباره بدهد. متخصصین مشتاق پلتفرم های واقعی برای نمایش فناوری ها و محصولات هستند تا بتوانند آنها را از نزدیک لمس و تجربه کنند، همچنین به دنبال گفتگوهای مفید درباره مسائل کلیدی صنعتشان، شبکه بندی رو در رو و حتی برخوردهای تصادفی هستند که فقط در نمایشگاه های تجاری بین المللی امکان پذیر است.
خوشبختانه، نمایشگاه K مطابق با چرخه سه سالانه خود، در تاریخ مقرر 19 تا 26 اکتبر (27 مهرماه تا 4 آبان ماه)، برگزار خواهد شد. قطعا برای ما به عنوان برگزارکنندگان نمایشگاه های تجاری، هیچ چیزی بهتر از میزبانی چنین نمایشگاه های تجاری بین المللی و دیدن سالن های نمایشگاهی پرهیجان مربوط به آن نیست. تا کنون، نمایشگاه های بین المللی ای که ما در سال 2022 در دوسلدورف برگزار کرده ایم، با موفقیت و تایید بخش های مربوطه همراه بوده است.

بسپار/ ایران پلیمر- ویژگی ها و شعار این دوره از نمایشگاه اعلام شده است. در کنار این ویژگی ها، موضوعات اصلی نمایشگاه کدام ها هستند؟
Cullmann: نمایشگاه K2022 بر سه موضوع اصلی تمرکز دارد: اقتصاد چرخشی، محافظت اقلیم و دیجیتالی شدن. نحوه پرداختن به این موضوعات در K2022، نشان می دهد که صنعت تا چه حد مسئولیت خود را پذیرفته؛ و ثابت می کند که در آینده پلاستیک دیگر مشکل ساز نیست، بلکه خود بخشی از راه حل است.
در تاریخ صنعت پلاستیک، هرگز چنین همکاری پیوسته و منسجمی برای یافتن راه حل های مشترک و جهانی رخ نداده است. نمایشگاه K2022، تنها پلتفرم جهانی برای برقراری این تبادل نظر و ارتباط و همچنین پرداختن به موضوعات آینده نگر و ارائه پروژه ها به صورت رو در رو و ملموس به شمار می رود.

بسپار/ ایران پلیمر- چه تعداد شرکت کننده و از چند کشور در این نمایشگاه شرکت می کنند؟ آیا تمام بازیگران اصلی بازار حضور دارد؟ نمایشگاه در چه فضایی برگزار خواهد شد؟
Cullmann: بار دیگر، نمایشگاه K دوسلدورف فهرست کاملی از صنعتگران پلاستیک و لاستیک را – با درجه ای از جهانی بودن، که در هیچ جای دیگر به جز دوسلدورف یافت نمی شود – به نمایش خواهد گذاشت. این نمایشگاه میزبان 3000 غرفه دار از 60 کشور است. بار دیگر تامین کنندگان اروپایی، به خصوص از آلمان، ایتالیا، اتریش، ترکیه، هلند، سوییس، فرانسه و همچنین ایالات متحده، شرکت کنندگان اصلی هستند. به علاوه، تعداد شرکت های آسیایی در سال های اخیر نیز زیاد بوده است؛ مخصوصا کشورهای چین، تایوان، هند، کره جنوبی و ژاپن حضور چشمگیری خواهند داشت. اطلاعات پایه غرفه داران در http://www.k-online.com/2410 در دسترس علاقه مندان است.

بسپار/ ایران پلیمر- ای نمایشگاه همواره برای صنعتگران ایرانی مهم بوده است. آیا هیچ شرکت کننده ای از ایران در K2022 حضور دارد؟
Cullmann: سالهاست تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه K دوسلدورف حضور دارند. در نمایشگاه امسال نیز، یازده کمپانی ایرانی شرکت می کنند؛ این تعداد تقریبا نزدیک بیشترین حضور ایرانیان در این نمایشگاه – 14 شرکت در سال 2016 – می باشد. در K2019 تنها 8 شرکت کننده از ایران حضور داشتند.

 

غرفه گذاران ایرانی نمایشگاه پلاستیک آلمان K 2022 چه کسانی هستند؟

بسپار/ ایران پلیمر- نمایشگاه K هر سه سال یک بار آینده صنعت پلاستیک را رونمایی می کند. برنامه ها و جهت گیری های خاص شرکت ها در این دوره چه خواهد بود؟
Cullmann: سه موضوع اصلی محافظت اقلیمی، اقتصاد چرخشی و دیجیتالی شدن به صورت برجسته در نمایشگاه K2022 دنبال خواهند شد. پیام اصلی Specials رسمی “پلاستیک آینده را شکل می دهد” به این معناست که: “این بخش تحت تغییرات بنیادی در جهت اقتصاد چرخشی است”. رویدادهای ارائه تصویری و روزهای موضوعی هر دو برقرار هستند، به غیر از اینها پنل های بحث و اطلاعات-سرگرمی نیز برگزار خواهد شد. متخصصان صنعت پرچم دار چگونگی تولید زیست پایدار پلاستیک ها در آینده، پیشرفت های امروزی و رویکردهای کاربردی فردا خواهند بود.
پروژه Specials، ابتکار عمل صنعت پلاستیک آلمان تحت نظر Plastics Europe Deutschland e.V و Messe دوسلدورف می باشد. زبان کنفرانس به انگلیسی است.
“انجمن اقتصاد چرخشی” شروع به کار خود در K2019 را جشن گرفته و جاذبه ای در فضای بیرونی سالن های 10 و 16 برگزار می کند. 13 کمپانی عضو در فدراسیون مهندسی آلمان (VDMA)، تجربه واقعی خود از اقتصاد چرخشی را ارائه داده و تمامی پیچیدگی های آن را مطرح می کنند.
“کمپ علمی” Specials در K2022 برای گفت و گو بین تحقیقات و کسب و کار است. در اینجا غرفه داران و بازدیدکنندگان فرصت خواهند داشت مرور کاملی بر فعالیت ها ویافته های علمی در بخش پلاستیک و لاستیک داشته و با محققان و صنعتگران وارد گفتگو شوند.
علاوه بر اینها، K دوسلدورف گردهمایی برای جامعه استارت آپی صنعت پلیمر فراهم کرده است. منطقه “Start-up Zone” در سالن 8b اولین برگزاری خود را جشن گرفته و نشان می دهد چگونه شرکت های جوان، خلاق و نوآور در یافتن راه حل هایی برای آینده صنعت پلاستیک، سرآمد هستند.

بسپار/ ایران پلیمر- Chinaplas در سالهای اخیر به بزرگترین نمایشگاه پلاستیک دنیا تبدیل شده است. آیا مسه دوسلدورف در تلاش برای حفظ برتری خود در نمایشگاه K صرفا به لحاظ فناوری خواهد بود؟ آیا هنوز خود را نمایشگاه برتر پلاستیک دنیا می دانید؟
Cullmann: بله البته. نمایشگاه K در دوسلدورف، از بسیاری جهات، نمایشگاه شماره یک و بی رقیب در جهان است. برای مثال، در هیچ کجای دیگر میزان حضور بین المللی به اندازه اینجا نیست. این تنوع تضمین می کند که طیف جهانی محصولات، راه حل ها و روندها، حتی در بخش های خاص نیز، به نمایش در خواهند آمد.
علاوه بر این، K دوسلدورف می تواند بیشترین تعداد نمایش جهانی و بالاترین درجات نوآوری را داشته باشد. همچنین عادلانه است بگوییم این نمایشگاه، مدعی رهبری موضوعی است؛ چون همواره دست بر نقاط حساس گذاشته، آینده نگر بوده و تبادل جدی با علم، تحقیقات و مرتبط ترین انجمن های بین المللی داشته، همان طور که این موضوعات توسط Specials در K2022 منعکس خواهد شد. نمایشگاه K جایگاهی است که دیدگاه های پیشرو به طور مشترک در اینجا تدوین می شود.
و در آخر، بازیدکنندگان بین المللی یعنی از سایر کشورها (غیر از آلمان) در نمایشگاه دوره قبلی از 169 کشور بوده که این منحصر به فرد است.
در میان بازدید کنندگان K2019، سهم مدیران ارشد و میانی از کل بازدیدکنندگان 76% بود.

بسپار/ ایران پلیمر- آیا امکانات ویژه ای برای بازدیدکنندگان K2022 درنظر گرفته شده است؟
Cullmann: نمایشگاه K2022 به صنعت پلاستیک و لاستیک ارزش افزوده ویژه ای می دهد.
برای مثال، ما مجله مخصوص خود را، به نام K-MAG، داریم. موضوع و هدف این مجله، تمام صنایع همکار با K بوده و در کل سال وقایع، اخبار، داستان ها و روندهای بین المللی مربوط به صنعت پلاستیک و لاستیک را پوشش می دهیم. نام خبرنامه جدید K، K-monthly می باشد. مشترکان این خبرنامه، نه تنها از جذاب ترین اخبار و روایات K-MAG از طریق ایمیل باخبر می شوند، بلکه از اخبار جدید سایت نمایشگاهی K در دوسلدورف و K-Global Gate نیز خبردار خواهند شد. به واقع، یکی از برجسته ترین صحنه های این رویداد، K-Talk است. از ماه ژانویه 2022، رویداد K-Talk به صورت ماهیانه، گفتگوهای جذاب آنلاین با افراد مختلف، از جمله متخصصان صنعت، دانشمندان، نمایندگان صنعت برگزار کرده است. رویداد K-Talk با انجام این کار، رویکردهای ارزشمندی را به اشتراک گذاشته، بر زمینه های کاربرد پلاستیک ها تمرکز کرده، نوآوری های فناوری را برجسته ساخته و چالش های اصلی این بخش را به بحث می گذارد.
هرکسی بخواهد پیش و حین برگزاری K2022 از لحاظ رویدادها به روز باشد، می بایست برنامه K-App را – که برای اندروید و IOS طراحی شده – بر گوشی موبایل خود داشته باشد. این برنامه به کاربر این امکان را می دهد که به سادگی و همواره به اخبار مربوط به صنعت و نمایشگاه دسترسی داشته باشد. همچنین با این برنامه می توان به پایگاه اطلاعات غرفه داران نیز دسترسی داشت. در انتها، ابزار Matchmarketing-Tool از ماه آگست 2022 به بازدیدکنندگان تجاری و غرفه داران اجازه می دهد تا با هم در تماس بوده و از قبل قرار ملاقات های خود را تنظیم کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا