اخبار

مسیر آینده صنعت بسته‌بندی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بسته‌بندی پلاستیکی بیش از 30% حجم بازار بسته‌بندی را به خود اختصاص داده است. این امر به خواص ویژه این مواد همچون سبک‌وزنی، متنوع بودن، ضد خوردگی، ضد سایش و آسانی فرایند کردن آنها نسبت داده شده است. در چند سال آینده بسته‌بندی‎‌های ایمن، دوست‌دار محیط زیست، سبک‌وزن، چندکاره و هوشمند در این بازار سهم اصلی را به خود اختصاص خواهند داد. همچنین، تمرکز بازار به محصولات بسته‌بندی با خواص ضدمیکروبی، مقاوم در برابر حرارت و UV، خواص سدکنندگی بالا، زیست‌تخریب‌پذیری و قابل بازیافت بودن معطوف خواهد شد.

بر اساس گزارش Freedonia، صنعت مواد غذایی، نوشیدنی و پزشکی عوامل محرکه اصلی محصولات بسته‌بندی در سال 2016 خواهند بود. این بخش‌ها نیازمند استانداردهای بسیار بالای فرایندی و موادی می‌باشند. برای دست‌یابی به فیلم با خواص اشاره شده، فناوری‌ تولید فیلم چندلایه با استفاده از فناوری هم‌رانشگری توسعه داده شد. به عنوان نمونه، شرکت آلمانی Kuhne Anlagenbau طی همکاری مشترک با شرکت DuPont فناوری تولید فیلم‌های آرایش یافته دو جهته را تحت عنوان تجاری TripleBubble®1 عرضه کرده است. با استفاده از این فناوری نوین، تولید فیلم‌های 11 لایه با ضخامتی بین 110-20 میکرون و کشسانی 60% امکان پذیر گشته است. با استفاده از این فناوری، در مصرف مواد اولیه به میزان 50% کاسته شده و محصول نهایی از خواصی همچون شفافیت، نرمی و انعطاف‌پذیری مناسبی برخوردار است.

استفاده از سامانه‌های رباتیک نیز در صنعت بسته‌بندی بعنوان یک راه‌حل برای افزایش سرعت تولید، دقت و کاهش هزینه‌های تولید مطرح شده است. شرکت Bosch از این فناوری در خط تولید بسته‌بندی خود استفاده می‌نماید. نمونه دیگر، شرکت Demag بوده که در خط تولید ظروف نگهدارنده مواد غذایی که با روش قالب‌گیری تزریقی تهیه می‌گردند از ربات برای جمع نمودن محصول تولید شده استفاده کرده که منجر به کاهش زمان هر چرخه به کمتر از 2 ثانیه شده است. این زمان 5-3 درصد کمتر از زمان چرخه استاندارد تولید عنوان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا