اخبار

مسعود جمالی در حاشیه اصفهان پلاست: صنعت پلیمر صادراتی ۲.۷ میلیارد دلاری دارد

بسپار / ایران پلیمر رئیس انجمن مدیران صنایع استان اصفهان گفت: طی دو سال گذشته پلیمر اولین صنعت صادراتی کشور بوده و بیش از ۲.۷ میلیارد دلار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه صادرات داشته‌ایم.

مسعود جمالی دیروز (سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در افتتاحیه دو نمایشگاه تخصصی  رنگ و رزین و اصفهان پلاست، با اشاره به ظرفیت صنعت پلاستیک و پلیمر، گفت: پلاستیک به ویژه در دوران کرونا به صنعتی تبدیل شد که به سلامت جامعه بسیار کمک کرد.

وی با بیان اینکه پلیمرها در زندگی روزمره، خودرو، پزشکی، هوافضا و … حضور دارند، تاکید کرد: صنعت پلیمر پیشران صادرات صنایع کشور است و طی دو سال گذشته اولین صنعت صادراتی کشور بوده و بیش از ۲.۷ میلیارد دلار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه صادرات داشته‌ایم.

وی همچنین افزود: ۱.۵ درصد تولید ناخالص کشور متعلق به صنعت پلیمر و ۳.۶ درصد اشتغال کشور در این صنعت است.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۸۵۰ واحد تولیدی و صنفی در صنعت پلیمر فعال است.

جمالی با توجه به جایگاه صنعت پلاستیک اصفهان از سازمان صمت بابت همراهی با صنعت پلیمر تشکر و اعلام آمادگی کرد برگزاری نمایشگاه با توجه به رسالت اصلی آن در حوزه بین‌الملل و صادرات توسط انجمن صنایع پلیمر اصفهان هر چه پرشورتر برگزار شود.

سعید ترکمان، رئیس انجمن ملی صنایع پلیمر ایران نیز در این نمایشگاه، گفت: پیام نمایشگاه اصفهان این است که صنعتگران در شرایط سخت هم حضور دارند.

وی اظهار کرد: سال گذشته صنعت پلیمر کشور ۲.۵ میلیارد دلار صادرات داشت و ارز آن را در تنگناهای ارزی به کشور رساند.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: این رویدادها در اقتصاد و صنعت ما می‌تواند موثر باشد به خصوص که بعد از چند سال رکود، رونق پیش روست.

امیرحسین کمیلی به شعار امسال اشاره کرد و افزود: کشور و به ویژه استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در صنایع پلیمری و پتروشیمی دارد و این استان از لحاظ تولیدات صنعتی و همچنین بزرگان علمی و دانش بنیان در عرصه‌های مختلف صنعت به ویژه در صنعت پلیمر و کامپوزیت حرف برای گفتن دارد.

وی تاکید کرد: توسعه صنایع پایین دستی موجب ارزش افزوده بیشتری می‌شود و هدفگذاری ما باید فتح بازارهای جهانی باشد و صادرات یکی از هدف‌های اصلی ما است.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا