اخبار

مستربچ آنتی استاتیک برای پلی ­پروپیلن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Tosaf بتازگی مستربچ آنتی استاتیک جدیدی با نام ST7505HP عرضه کرده است که برای استفاده در پلی­ پروپیلن طراحی شده است و اثرگذاری آن حتی در شرایط آب و هوایی با رطوبت بسیار کم نیز دچار افت نمی­ شود. استفاده 1 تا 5 درصدی از این مستربچ در فرآیند اکستروژن و همچنین 3 تا 5 درصدی از آن در شرایط فرآیند قالبگیری تزریقی موجب کاهش چشمگیری در مقاومت سطحی الکتریکی محصولات تولید شده می­گردد. در نتیجه شارژ الکتریکی به سرعت در قطعات قالبگیری شده کاهش پیدا می­کند. مستربچ ST7505HP اثری بر روی رنگ و شفافیت مواد نمی­ گذارد و محصولات حاوی این مستربچ همچنان قادر به حفظ تاییده FDA و EU در زمینه تماس با مواد غذایی می­ باشند.

در آزمونهای انجام شده در آزمایشگاه، این مستربچ آنتی استاتیک حتی در رطوبت 12 درصد نیز اثرات ضد الکتریسیته ساکن خود را برای مدت طولانی حفظ می­کند. این درحالی است که افزودنی­ های معمول نظیر عوامل سطحی آبدوست، تنها در شرایط آب و هوایی مرطوب قابلیت اثرگذاری مطلوبی دارند. شرکت Tosaf تضمین می­کند که شارژ الکتریکی که موجب جذب گرد و خاک و یا حتی ایجاد خسارت در قطعات الکتریکی می­گردد، بعد از انبارداری قطعات در شرایط خشک نیز بر روی سطح ایجاد نمی­ شود.

مستربچ ST7505HP برای استفاده در بسته ­بندیهای از جنس پلی­ پروپیلن که به دلیل نداشتن اثرات خورنده بر پلی­ کربنات، برای بسته ­بندی قطعات الکترونیکی استفاده می­شود، بکار می­رود. افزودنی موجود در این مستربچ همچنین موجب پدیده ترکچه ­زایی در اثر حضور همزمان تنش و محیط مهاجم (ESC) بر روی قطعات الکترونیکی از جنس پلی ­کربنات نمی­شود. همچنین فیلمهای حاوی این مستربچ به دلیل قابلیت جدایش بهتر، این امکان را به تولید کننده می­دهند که سرعت و دبی تولید خود را افزایش دهد.

Irina Shtein Rozenman، مدیر بخش تحقیق و توسعه Tosaf، می­گوید: ما پیش از این محصولی برای ایجاد خواص آنتی استاتیک در پلی­ اتیلن در شرایط آب و هوایی خشک عرضه کرده بودیم و حالا قادر شده ایم چنین مستربچی را برای استفاده در پلی­ پروپیلن عرضه کنیم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا