اخبار

مذاکرات B2B طرف های ایرانی و بازرگان و تجار منطقه ای در ایران پلاست

بسپار/ایران پلیمر نشست های تجاری بازرگانان اقلیم کردستان با شرکت های فعال صنایع پلیمری ایرانی به منظور گسترش همکاری ها در دومین روز از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست برگزار شد.

نشست های تجاری موسوم به B2B امروز (دوشنبه، 20 بهمن ماه) میان شرکت های ایرانی فعال در صنایع پلیمر و پلاستیک و بازرگان اقلیم کردستان عراق برگزار شد تا از نزدیک با نیازها و توانایی های یکدیگر آشنا شوند. بخشی از گفتگوی نیپنا با بازرگانان اقلیم کردستان عراق در زیر آمده است:
رمضان حاجی رشید، عضو سابق پارلمان کشور عراق و مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه پلاستیک با بیان اینکه تنوع بالایی از محصولات مرتبط با صنعت پتروشیمی ایران در این نمایشگاه حاضر هستند، گفت: این نمایشگاه در گسترش روابط تجاری دو کشور بسیار حائز اهمیت است.
عضو سابق پارلمان کشور عراق افزود: شرکت های ایرانی طی یک دهه اخیر به خوبی جای خالی شرکت های خارجی در صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی را پر کرده اند.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت پتروشیمی ایران در سالهای گذشته بسیار بیشتر از حد تصور بازرگانان اقلیم کردستان عراق است، ادامه داد: خوشحال هستیم که می توانیم در نمایشگاه ایران پلاست از محصولات و دانش فنی ایرانیان استفاده کنیم.
حاجی رشید با تاکید براینکه علاقه مند به برگزاری نمایشگاه فعالان عرصه صنعت پتروشیمی ایران در اقلیم کردستان عراق هستیم، گفت: برگزاری این گونه برنامه ها سبب می شود بتوانیم بدون واسطه با تولیدکنندگان ایرانی آشنا شویم و قیمت تمام شده محصولات کاهش یابد.
وی اظهار کرد: در سال های گذشته تعداد شرکت های قوی فعال ایرانی در زمینه صنایع پتروشیمی در نمایشگاه ایران پلاست کم بود اما امسال شاهد هستیم که شرکت های ایرانی به راحتی و با اقتدار جا پای شرکت های خارجی در این صنعت گذاشته اند.
دورخیز شرکت های ایرانی برای تسخیر بازار اقلیم کردستان عراق
شیخ عطا محمد، نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق نیز با تاکید بر نظم برگزاری این نمایشگاه در ایام همه گیری ویروس کرونا گفت: ایران از گذشته تاکنون در کنار اقلیم کردستان عراق بوده و بازرگانان عراقی و کرد علاقه دارند اجناس خود را از ایران تهیه کنند.
وی افزود: بیشتر محصولات پتروشیمی ایران در بخش های بالادستی و پایین دستی از کیفیت مطلوبی برخوردار است و این امر سبب شده تا خرید این محصولات و فروش آنها در اقلیم کردستان و سراسر کشور عراق برای بازرگانان ما از جذابیت بالایی برخوردار باشد.
عطا محمد که سابقه چندین دهه فعالیت در بازار ایران و اقلیم کردستان عراق را کارنامه کاری خود دارد، معتقد است، اگر شرکت های ایرانی بتوانند کمی قیمت تمام شده خود را کاهش دهند به راحتی می توانند نه تنها بازارعراق بلکه بازار سایر کشورهای همسایه را نیز از آن خود کنند.
نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: نمایشگاه ها هموار محلی است برای بازرگانان تا بدون واسطه با تولیدکنندگان وارد مذاکره شده و خرید خود را با قیمتی پایین تر انجام دهند، از این رو ما از برگزارکنندگان این نمایشگاه در ایران کمال تشکر را داریم.

 

افزایش صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اقلیم کردستان

حسام الدین فیصل، مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه محصولات پتروشیمی اقلیم کردستان اظهار داشت: طی دو روز گذشته به دقت غرفه های موجود در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست را بازدید کردیم و خوشبختانه مذاکرات جدی و خوبی را تاکنون داشته ایم.

وی افزود: حضور قوی شرکت های ایرانی در تمامی زمینه های کاری در صنعت پتروشیمی سبب شده تا عدم حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه کمتر به نظر برسد.
مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه محصولات پتروشیمی اقلیم کردستان گفت: هم اکنون کشورهای ایران، عربستان و اردن در عراق در زمینه مواد اولیه پتروشیمی با یکدیگر رقابت دارند و قصد داریم با افزایش واردات مواد اولیه و سایر محصولات پتروشیمی ایران به استان بصره از مزایای کالاهای ایرانی بهره مند شویم.
توافق با 5 شرکت ایرانی
کمال کریمی، مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه پلاستیک در اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه بیش از 10 سال است که با تجار و تولید کنندگان ایرانی در زمینه پلاستیک همکاری داریم، گفت: در روز دوم نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ما موفق به توافق با پنج شرکت ایرانی در زمینه تولید و خرید محصولات شدیم؛ امیدواریم تا دو روز آینده نیز این توافقات به مرحله امضای قرارداد برسد.
کریمی با تاکید بر کیفیت بالای محصولات پتروشیمی و پایین دستی ایرانی گفت: هم اکنون محصولات ایرانی در حال تسخیر بازار اقلیم کردستان عراق هستند و به نظر من رمز این پیروزی ایرانی ها کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین تر به دلیل کاهش هزینه حمل و نقل نسبت به کشورهای همچون چین، ترکیه و مالزی است.
وی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست را فرصتی مناسب برای توسعه روابط تجاری با شرکت های ایرانی و خارجی دانست و گفت: در این نمایشگاه از نزدیک با دستاوردهای جدید ایرانی ها در زمینه پایین دستی پتروشیمی آشنا شده ایم.
کریمی ادامه داد: در آینده ای نزدیک قصد داریم سطح همکاری های خود با تمامی استان های عراق را با تکیه بر محصولات ایرانی افزایش دهیم.
 
روی خوش مردم اقلیم کردستان عراق به محصولات پلاستیکی ایرانی
بها الدین فاعق رشید، عضو اتاق بازرگانی استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه هم اکنون روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه پتروشیمی و صنایع تکمیلی داریم، گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران پلاست توانسته ابعاد گسترده تری را به روابط دو کشور در زمینه های یاد شده بدهد.
عضو اتاق بازرگانی استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق بیان اینکه هم اکنون محصولات پلاستیکی ایرانی در بازار اقلیم کردستان عراق حرف نخست را می زنند، گفت: انتخاب مردم اقلیم کردستان همواره محصولات ایرانی بوده زیرا از کیفیت بالاتری برخورداند.
وی با اظهار رضایت از سطح بالای کیفی و کمی چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست گفت: امروز با چندین شرکت فعال در زمینه پلاستیک، کفش و چرم مذاکرات خوبی داشتیم؛ کیفیت و تنوع کالاهای ایرانی در عراق هموار زبان زد بوده و مردم ما رقبت زیادی برای استفاده از این کالاها دارند.
فاعق رشید افزود: اگر شرکت های ایرانی فعال در زمینه صنایع تکمیلی پتروشیمی بتوانند در اقلیم کردستان عراق نمایشگاه برگزار کننده می توانند جایگاه خود را در بازار این منطقه ارتقاء دهند؛ تجار کرد علاقمند به خرید محصولات ایرانی هستند.
عضو اتاق بازرگانی استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: هم اکنون ایران با تولید مستمر مواد اولیه و حمایت از تولید کنندگان در بخش های پایین دستی پتروشیمی خود می تواند نقش پررنگتری را در بازار اقلیم کردستان عراق داشته باشد.
فاعق رشید به دستاوردها و محصولات جدید به نمایش درآمده در چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی را فراهم می کند تا بازرگانان ایرانی و عراقی با یکدیگر به صورت رودر رو مذاکره و تعامل داشته باشند.
 
استقبال مردم عراق از محصولات پلاستیکی ایرانی
فرج عبدالحسینی، مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه پلاستیک اقلیم کردستان گفت: نمایشگاه بین المللی ایران پلاست همچون سال های گذشته به طور منظم و قوی در حال برگزاری است و برای بازرگانان عراقی فرصت مناسبی است تا از دستاوردها و مواد اولیه شرکت های ایرانی بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه هر آن چیزی که تجار عراقی در صنعت پلاستیک به دنبال آن هستند در نمایشگاه ایران پلاست با کیفیت بالا وجود دارد، گفت: مردم عراق همواره از محصولات پلاستیکی ایرانی استقبال کرده اند.
عبدالحسینی افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برخی کشورها و شرکت های ترکیه ای و آسیایی در نمایشگاه ایران پلاست شرکت نکردند، اما ما شاهد هستیم که شرکت های ایرانی به خوبی توانسته اند جای این شرکت ها را بگیرند به طوری که ما تاکنون برخی از این شرکت ها برای واردات مواد اولیه و تجهیزات وارد مذاکره شده ایم و بزودی در زمینه قیمت به توافق نهایی خواهیم رسید.
عبدالحسینی به پیشرفت چشمگیر دانش فنی در بین تولید کنندگان و صنعتگران ایرانی اشاره کرد و گفت: شرکت های ایرانی تمامی قطعات و تجهیزات به کار رفته در دستگاه هایشان را خودشان طراحی و تولید می کنند.
وی اظهار کرد: تنوع و گستردگی محصولات پتروشیمی و پایین دستی در چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست بسیار زیاد است؛ وانگهی مردم عراق از گذشته تاکنون استقبال خوبی از این گونه محصولات داشته اند.
ایران پلاست؛ نقطه پیوند بازار پلاستیک ایران و عراق
حسن محمد، مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه تجارت پلاستیک اقلیم کردستان با تاکید بر اینکه محصولات پلاستیکی ایرانی از کیفیت بسیار خوبی نسبت به سایر همسایگان ما برخوردار است، گفت: خرید از تولیدکنندگان ایرانی برای عراق به دلایل دیگری همچون فاصله کم و کاهش هزینه حمل و نقل نیز مقرون به صرفه است.
محمد ادامه داد: نمایشگاه ایران پلاست بازار ایران و عراق را طی سال های گذشته به شدت به یکیدیگر نزدیک کرده است.
وی با اشاره به اینکه مردم عراق تمایل زیادی برای استفاده از محصولات ایرانی دارند، افزود: هم اکنون سهم زیادی از بازار پلاستیک کشور عراق را محصولات ایرانی در بر می گیرد.
محمد، دسترسی به تولیدکنندگان و تجار ایرانی در فضای نمایشگاهی را فرصتی بی نظیر برای بازار پلاستیک عراق دانست و گفت: امسال ما شاهد مذاکرات تجاری با تولیدکنندگان ایرانی بودیم و توانستیم مذاکرات خوبی برای خرید محصولات آنها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ایران و عراق از گذشته تاکنون دارای اشتراکات اجتماعی، فرهنگی و مذهبی زیادی با هم هستند، گفت: خوشبختانه تولید کنندگان و صنعتگران ایرانی به خوبی در طراحی اجناس خود نیازها و نکات مورد نظر مردم عراق را در نظر می گیرند و همین امر سبب شده تا کالاهای پلاستیکی ایرانی در عراق محبوبیت زیادی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا