اخبار

مدیر حراست، سرپرست بارز کردستان شد/ کاهش تولید و خلاء مدیریتی

بسپار/ایران پلیمر در حالیکه کارخانه «لاستیک بارز» یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی این استان (کردستان) به شمار می‌رود این روزها گرفتار خلاء مدیریتی شده و بجای اجرای طرح های توسعه‌ای و افزایش تولید، تولید آن از اسفندماه سال گذشته حدود 4 هزار حلقه در روز کاهش یافته است.

کارخانه لاستیک بارز کردستان یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ به این استان است که سال ۹۲ با تولید سه هزار حلقه در روز فعالیت خود را آغاز کرد.

این واحد بزرگ صنعتی کردستان در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال در شهرک صنعتی دهگلان احداث شد و  پنجم فروردین سال ۹۶ نیز در جریان دومین سفر استانی رئیس جمهوری به کردستان، فاز نهایی آن نیز افتتاح شد.

کارخانه بارز کردستان با اشتغالزایی حدود 800 نفر به‌عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین کارخانه تولید تایرهای رادیال سواری در کشور شناخته می‌شود.

قطعا نقش مدیریت در هر مجموعه اقتصادی و صنعتی موجب توسعه، نوآوری و پیشرفت خواهد شد که متاسفانه لاستیک بارز کردستان از نبود مدیریت رنج می‌برد و برخی حواشی آن نیز از این امر ناشی می‌شود.

روزهای آخر آبان‌ماه سال گذشته و پس از یک‌ماه بلاتکلیفی مدیریتی، طاهر یوسفی با حکم تاپیکو سرپرست بارز کردستان شد.

یوسفی همچنین 18 اسفندماه 1400 به عنوان مدیرکل خدمات و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی منصوب شد و از آن زمان تاکنون لاستیک بارز کردستان توسط مدیر پروازی و هفته‌ای یک روز مدیریت می‌شود.

یوسفی 30 فروردین‌ماه امسال در مصاحبه‌ای(رپرتاژی) با دنیای خودرو، انتقاد رسانه‌ها از وضعیت کنونی بارز کردستان را شایعات و خبرسازی رسانه‌ای عنوان کرده و گفته است، “متاسفانه برخی افراد با سوءاستفاده از فضای رسانه‌ای سعی در تخریب زیرساخت‌های اقتصادی کشور از جمله بارز کردستان دارند این در حالی است که جا دارد فضای رسانه‌ای کشور در شرایط سخت فعلی در کنار صنعتگران قرار بگیرند و در تامین نیازهای کشور ما را یاری کنند.”

در حالیکه انتظار می‌رفت طرح توسعه‌ای این کارخانه همانند بارز کرمان در کردستان نیز اجرایی شود، خرابی دستگاه بنبوری (میکسر لاستیک) این کارخانه از اسفندماه سال گذشته و خلاء مدیریتی باعث شده تا تولید آن به حدود 12 تا 13 هزار حلقه در روز کاهش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که خود از نیروهای بومی کردستان است، انتظار می‌رود دغدغه واحدهای تولیدی این استان را داشته باشد، استانی که از بیکاری و فقر اقتصادی رنج می‌برد و حفظ وتوسعه چنین کارخانه‌هایی تا حدودی درد تحصیلکرده‌های بیکار کردستان را تسکین می‌دهد.

نکته حائز اهمیت اینکه، در کردستان قحط‌الرجال نیست که حتما باید افرادی غیربومی برای مدیریت کارخانه بارز کردستان منصوب شوند.

می‌طلبد استاندار و مجمع نمایندگان استان نیز نسبت به مدیریت این مجموعه حساس شوند تا خدای ناکرده به سرنوشت کارخانه ذوب‌آهن کردستان دچار نشود.

 

طاهر یوسفی مدیر حراست گروه صنعتی بارز بوده است. 

 

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا