اخبار

مدیرعامل پتروشیمی تخت جمشید پارس: 40 درصد پلی استایرن تولیدی این مجتمع صادر می شود

بسپار می نویسد، مدیرعامل شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس عسلویه از تولید حدود 65 هزار تن پلی استایرن دراین مجتمع خبر داد و گفت: خوشبختانه در سال نخست فعالیت این مجتمع به ظرفیت اسمی 100 درصد دست یافتیم.


 محمدرضا اخوان در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با بیان این که درنیمه دوم سال گذشته شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس عسلویه که تولید کننده پلی استایرن های معمولی است که GPPS تولید می کند، در کمتراز 18 ماه راه اندازی شد، افزود: این طرح از سوی مهندسان و کارشناسان داخلی درکوتاه ترین زمان ممکن و با سرمایه گذاری حدود 60 میلیون دلار تحت لیسانس تویو ژاپن به بهره برداری رسید.
وی با بیان این که این شرکت با ظرفیت تولید 65 هزار تن درسال فعالیت خواهد کرد، اظهار کرد: خوشبختانه موفق شدیم به ظرفیت اسمی 100 درصدی در سال نخست دست یابیم و این امر موجب شد تا التهاب بورس نسبت به پلی استایرن ها از بین برود و این مواد حتی در زمان های خاص با کمبود در بازار مواجه نشود.
اخوان با بیان این که از زمان افتتاح این مجتمع نزدیک به 40 درصد از محصولات تخت جمشید پارس عسلویه صادر شده است، تاکید کرد: کشورهای چین، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و یونان بازارهای صادراتی این شرکت است.
بر اساس گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس عسلویه، تولید این مجتمع به نفع صنایع پایین دست و مصرف کننده بوده است.

[EasyDNNnewsLink|23]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا