اخبار

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی: ایران پلاست پانزدهم با حضور ۴۲۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود  

بسپار/ ایران پلیمر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه پانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست با ۴۲۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود، گفت: ایران پلاست، فرصتی منحصر بفرد برای ارائه آخرین توانمندی های روز صنعت پلیمر و پلاستیک است.
به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز پنجشنبه (14 بهمن ماه) در جمع شرکت کنندگان در “نخستین مسابقه ملی شیمی یادگار “، اظهارکرد: نمایشگاه ایران پلاست از هجدهم تا بیست و یکم بهمن ماه با حضور ۴۲۰ مشارکت کننده فعال داخلی و خارجی برگزار می شود.
وی با بیان این که این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی به صورت کاملا تخصصی برگزار خواهد شد، گفت: این نمایشگاه فرصتی بزرگ و منحصر به فرد در منطقه خاورمیانه است که آخرین رویداد ها و توانمندی های به روز صنعت پلیمر، پلاستیک و صنایع وابسته را در معرض نمایش و رقابت می گذارد.

فاصله از خام فروشی با توسعه صنایع تکمیلی

شاهمیرزایی با تشریح وضعیت کنونی صنعت پتروشیمی ایران بیان کرد: ظرفیت تولید در 68 مجتمع تولیدی پتروشیمی حدود 90 میلیون تن است که تولید 65 میلون تن محصول را به ثبت می رساند و 30 میلون تن برای صادرات، 10 میلیون تن مصرف داخلی و 25 میلیون تن خوراک میان مجتمعی است.
وی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یک راهبرد مورد توجه قرار دارد و در این راستا باید از خام فروشی فاصله گرفت و به سوی تولید محصولات نهایی و گسترش صنایع پایین دستی حرکت کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دعوت از دانشجویان و پژوهشگران برای همکاری های اتی تصریح کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده هرگونه همکاری با دانشگاه ها و مراکز پژوهی است و این آمادگی وجود دارد تا با مراکز دانشگاهی همکاری های مشترک داتشه باشیم.
وی به رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی در جهان اشاره کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که در 5 سال آینده رشد 4.5 درصدی تقاضا برای محصولات پتروشیمی در جهان رقم بخورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا