اخبار

محمد مهدی محمدی، مدیرعامل مازرون فوم: دولت نمی تواند پول نفتش را بگیرد، من صادرکننده چه طور این کار را بکنم آن هم در این مدت محدودی که می گویند!

بسپار / ایران پلیمر مازرون فوم در کنار تولید انواع ظروف یکبار مصرف و ظروف جاذب، ظروف PLA، ورق های پلی اتیلن، ضربه گیرهای لوازم خانگی صنعتی و … مبلمان سبز فومی را هم با ثبت پتنت به نام خود، به سبد محصولات خود افزوده است. مواد اولیه این کارخانه EPS و EPE است. 
محمدمهدی محمدی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره گروه صنعتی مازرون فوم که در سیزدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست حضور داشت، گفت: محصول جدید امسال ما در نمایشگاه، مبلمان سبز بود. ظروف جاذب را پیشتر برای بسته بندی گوشت و مرغ (ثبت اختراع آن به نام شرکت ماست) ارایه کردیم که هر ظرف 30 گرمی می تواند 160 تا 180 گرم خوبابه جذب کند. قبل از این ظروف جاذب، از پد استفاده می شد که باعث آلودگی گوشت و مرغ بود. با این محصول به سلامت جامعه کمک کردیم. 
مبلمان سبز را هم ارایه کردیم تا دیگر نیازی به قطع درختان نباشد. این میلمان سبک و مقاوم است و با هر طرح و کاوری قابل ارایه است. ما به مشتری ها این پیشنهاد را می دهیم که بعد از سه سال، مبلمان خود را یا برای تعویض روکش و یا به عنوان محصول قابل بازیافت به ما برگردانند. در واقع این محصولی است که دورریز ندارد و بازیافت پذیر است. 
امسال به ما کم لطفی شد. سال گذشته در نمایشگاه در سالن خلیج فارس 100 متر غرفه داشتیم. امسال که دانش بنیان شدیم و قرار شد از تخفیف 50 درصدی استفاده کنیم، لابی کردند جای ما را گرفتند و در فضای آزاد 30 متر فضا به ما دادند! 
غرفه آرایی هم که مافیا دارد. من می خواستم با محصولات خودم پازلی غرفه ام را بسازم ولی مجوز ندادند! می گویند مهندس پلان باید تایید کند! ما خودمان مهندس طراح داریم، نظام مهندسی دارد، ساختمان اداری ما را طراحی کرده که جزو 5 طرح معماری در کشور جایزه برده. حالا امضای او را قبول ندارند! 10 میلیون دوباره برای غرفه آرایی از ما گرفتند. 
ما هر سال کلی نمایشگاه خارجی شرکت می کنیم این مشکلات را نداریم. از سال دیگر در همین ایران پلاست هم حاضر نمی شویم!
ما در استان مازندران بعد از کاله بزرگترین صادرکننده هستیم. محصولات ما به استرالیا هم صادر می شود. به عراق، افغانستان، قطر، کویت و … . 
الان مشکل جدی در صادرات این است که دولت می خواهد صادرکننده ارز را در زمان محدودی به کشور برگرداند. خب دولت نمی تواند پول نفتش را بگیرد، من چه طور این کار را بکنم؟! 
اگر صادرات مجموعه من متوقف شود، 80 درصد کارگرانم باید بروند خانه. الان کار مدیران من این شده که مشکل این چنینی را حل کنند. بالادستی ها هم ما را می چاپند! در کارخانه ما میلیارد مواد بی کیفیت. خسارت را من می دهم. بهره بانک را من می دهم. اصلا دستی در کار هست که همین جهار چراغ را هم خاموش کنند در مملکت. 
ما از جمله واحدهای تحقیق و توسعه برتر کشور هستیم. 200 دانش آموخته و تحصیلکرده در گروه ما مشغول به کار هستند. حمایت نمی خواهیم فقط ما را اذیت نکنند. هر روز یک بخشنامه جدید صادر نکنند! 
ما با دنیا ارتباط زیادی نداریم. امسال دعوت کردیم ولی متاسفانه میهمانان خارجی تمایلی نداشتند که به ایران بیایند. باید در ارتباط با دنیا تجدید نظر کنیم تا بیایند و از کشور های مختلف، پیشرفت ما را ببینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا