اخبار

محمدرضا زهره وندی جای مهدی پورقاضی را در ریاست کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران گرفت/ انتخابی حاصل قرعه کشی

بسپار/ ایران پلیمر فرآیند انتخابات هیات رییسه چهار کمیسیون مشورتی اتاق تهران طی روز دوشنبه برگزار و ترکیب رییس و نواب‌رییس کمیسیون‌های صنعت‌و‌معدن، بازار پول‌و‌سرمایه، بهبود محیط کسب‌و‌کار و رفع موانع تولید و کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال مشخص شد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، انتخابات هیات رییسه پنج کمیسیون دیگر اتاق تهران هم دیروز برگزار شد و علاوه بر این، نشست تعیین هیات رییسه کمیسیون گردشگری به روز چهارشنبه موکول شد. در دوره نهم هیات نمایندگان اتاق تهران، حضور نمایندگان تشکل‌ها در جلسات کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران مورد توجه جدی قرار گرفته‌است تا با تعامل و هم‌فکری بیشتر صاحبان کسب‌و‌کار، تصمیمات جمعی برای حل مسائل ریز و درشت بنگاه‌های کوچک‌و‌متوسط به دست آید.

 

زهره‌وندی به ریاست کمیسیون صنعت‌و‌معدن رسید

در انتخابات کمیسیون صنعت‌ومعدن که حدود 29 نفر برای عضویت در آن ثبت نام کرده بودند، محمدرضا زهره‌وندی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران به عنوان رییس این کمیسیون برگزیده شد. همچنین کرسی‌های نایب رییسی این کمیسیون نیز به علیرضا کلاهی صمدی و احمد صادقیان رسید.

در ابتدای جلسه برگزاری این انتخابات ، مسعود خوانساری رییس اتاق تهران از استقبال کم نظیر اعضای هیات نمایندگان برای عضویت در کمیسیون صنعت و معدن سخن گفت و ادامه داد این کمیسیون یکی از کمیسیون‌های موفق و پرکار در دور قبلی بوده‌است. وی ابراز امیدواری کرد که کمیسیون صنعت‌و‌معدن اتاق تهران در دوره جدید نیز با ترکیب اعضای هیات نمایندگان اعم از خصوصی و دولتی و نمایندگان تشکل‌ها در بهبود فضای تولید و صنعت موثر واقع شود.

 در ادامه، نوبت به رای‌گیری برای انتخاب رییس این کمیسیون رسید و علی نقیب و محمدرضا زهره‌وندی به عنوان نامزد‌های احراز این پست معرفی شدند و برای هر یک، یازده رای به گلدان ریخته شد که یک رای نیز سفید بود. با کسب این رای مساوی، اعضا به این توافق رسیدند که از طریق قرعه‌کشی یکی از این دو کاندیدا را به عنوان رییس انتخاب کنند و این بار قرعه به نام محمدرضا زهره‌وندی افتاد و او به عنوان رییس این کمیسیون معرفی شد. در زمان برگزاری انتخابات نواب رییس نیز علیرضا کلاهی صمدی، احمد صادقیان و محمدمهدی فنایی نامزد شدند که این سه نامزد به ترتیب 18، 12 و 10 رای کسب کردند و بدین ترتیب کلاهی صمدی و صادقیان بر کرسی‌های نواب رییس تکیه زدند.

در همین حال، زهره‌وندی ضمن تقدیر از اعتماد رای‌دهندگان گفت: اکنون وظیفه سنگینی به من محول شده‌است و امیدوارم با همدلی و همراهی یکدیگر بتوانیم برای مشکلات بخش صنعت‌و‌معدن، راهکارهای بهینه پیدا کنیم.

 

مستوفی رییس کمیسیون بازار پول شد

در انتخابات کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران نیز فریال مستوفی که تنها نامزد ریاست بود با کسب 12 رأی به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد.

همچنین افروز بهرامی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران به همراه عباس آرگون دیگر عضو هیات نمایندگان به عنوان نواب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه انتخاب شدند.

در نشست کوتاه پس از انتخابات، فریال مستوفی از تقسیم کار این کمیسیون در دوره آتی به صورت کمیته‌های تخصصی و رسیدگی به موضوعات مختلف حوزه پول و سرمایه خبر داد.

خانم افروز بهرامی نیز با اشاره به ظرفیت رسیدگی به حل مشکلات بنگاه‌های بخش‌خصوصی از طریق جلسات سران قوا، آمادگی خود را برای طرح تصمیمات به دست آمده در جلسات کمیسیون بازار پول‌و‌سرمایه اتاق تهران در جلسات سران قوا از طریق وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد.

عباس آرگون دیگر نایب رییس این کمیسیون نیز، یکی از دغدغه‌های جدی بنگاه‌های کوچک و متوسط را مشکلات در تامین منابع مالی عنوان کرد و یادآور شد که در جلسات این کمیسیون به این موضوعات رسیدگی خواهد شد.

  

محمدرضا نجفی‌منش در جایگاه رییس کمیسیون ابقا شد

 اعضای کمیسیون بهبود محیط کسب‌و‌کار و رفع موانع تولید اتاق تهران به ابقای محمدرضا نجفی‌منش بر جایگاه رییس رای دادند. همچنین با رای اعضای این کمیسیون، نجفی‌منش از این پس، علی نقیب و محمد‌مهدی فنایی را به عنوان نواب رییس در کنار خود خواهد داشت.

 در جلسه رای‌گیری برای انتخاب هیات رییسه کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید ، محمدرضا نجفی‌منش که در چهار سال گذشته ریاست این کمیسیون را برعهده داشت، تنها کاندیدای ریاست بود و توانست با کسب 10 رای از 10عضو حاضر در این جلسه ، صندلی ریاست را برای دو سال دیگر از آن خود کند. در ادامه نام‌های علی نقیب و محمدمهدی فنایی نیز به عنوان نامزدهای کرسی نواب رییس مطرح شد که نقیب با 10 رای و فنایی با 9 رای بر این کرسی‌ها تکیه زدند.

محمدرضا نجفی‌منش، رییس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه حجم مسایل قابل پیگیری بالاست، از سایر اعضای این کمیسیون درخواست کرد که با حضوری همه جانبه، نسبت به رفع  موانع تولید و مسایلی که از سوی نهادهایی نظیر سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و اداره کار در فضای کسب‌وکار پدید می‌آید، همکاری کنند.

او افزود: از یک سو، عنوان سال 1398، رونق تولید برگزیده شده و ما باید در حل مشکلات تولید بکوشیم. همچنین به دلیل  مشکلاتی که در نقل‌وانتقال ارز ایجاد شده، نگاه‌ها به تولید داخل معطوف می‌شود و باید از این فرصت بهره ببریم.

 

مجید صدری سکان کمیسیون اقتصاد نوآوری را به دست گرفت

آخرین انتخابات هیات رییسه کمیسیون‌های مشورتی که طی روز دوشنبه برگزار شد، تکلیف رییس و نواب رییس کمیسیون جدید و تازه‌وارد «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» را مشخص کرد.

در انتخابات این کمیسیون که با حضور 11 عضو برگزار شد، سید مجید صدری با 11 رأی به عنوان رییس کمیسیون انتخاب شد و فرزین فردیس با کسب 11 رأی نایب رییس اول و شهاب جوانمردی با 9 رأی کرسی نایب رییس دوم این کمیسیون را به دست آوردند.

در این جلسه، مسعود خوانساری رییس اتاق تهران با اشاره به موج گسترده اقتصاد دیجیتال و رشد فزاینده استارت‌آپ‌ها در ایران و جهان، تشکیل کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال در اتاق تهران را یکی از نیازهای اصلی این دوره از فعالیت اتاق تهران عنوان کرد و آن را در راستای حمایت از بنگاه‌های این بخش و کمک به توسعه آن در کشور دانست.

با تعیین هیات رییسه کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال، ترکیب اعضای هیات رییسه کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران مشخص شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها، انتخابات کمیسیون گردشگری این اتاق نیز طی روز چهارشنبه22 خرداد برگزار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا