اخبار

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تولید کردند: الیاف پلی استر متخلخل برای چرم مصنوعی و مصارف زیست پزشکی

بسپار/ ایران پلیمر محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید الیاف پلی استر متخلخل در صنعت چرم مصنوعی و مصارف زیست پزشکی شدند

ندا عزیزی‌ها مجری طرح تولید الیاف پلی استر متخلخل بوسیله کلرید سدیم و بررسی خصوصیات آن گفت: علت اصلی انتخاب تولید الیاف پلی استری جذب رطوبت بالا و هزینه پایین بود.

وی افزود: به طور کلی در تولید الیاف متخلخل در ایران ضعف وجود دارد از این رو با اجرای این طرح پژوهشی، تا حد زیادی به اهداف مورد نظر کمک کرد تا افزایش رنگ پذیری، افزایش جذب رطوبت ، کاهش جلا را داشته باشیم.
دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به روش کار خود در این طرح گفت: نتیجه این تحقیق در صنعت نساجی، فیلتراسیون، چرم مصنوعی و مصارف زیست پزشکی، کامپوزیت سازی قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه ادامه کار این پروژه به نیمه صنعتی شدن آن در ایران خواهد رسید، گفت: در حال حاضر الیاف متخلخل در برخی کشورهای دنیا تولید شده است.

این محقق با اشاره به ویژگی های این پروژه گفت: افزایش جذب رطوبت و خشک شدن سریع پارچه، بهبود رنگ پذیری، کاهش پرز دهی، کاهش جلا از ویژگی‌های این پروژه به شمار می رود.
به گفته عزیزیها، مزیت رقابتی طرح کاهش هزینه است.

اساتید راهنمای این پروژه محمد رضا محدث مجتهدی، سید احمد موسوی شوشتری اعضای هیات علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستند.

 

فارس

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا