اخبار

محصول جدید نانو بسپار سپهر در نمایشگاه نانو معرفی شد/ پوشش سیلیکونی مخصوص مقره‌های ولتاژ بالا

بسپار/ ایران پلیمر یک شرکت ایرانی موفق به بومی‌سازی پوشش سیلیکونی مخصوص مقره‌های ولتاژ بالا شده که می‌تواند مشکلات خاموشی را در کشور رفع کند.

نیما حق‌شناس، موسس شرکت نانو بسپار سپهر در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه  ایران نانو بیان کرد: «شرکت در حوزه تولید پوشش‌های مخصوص صنعت برق فعالیت می‌کند. یکی از محصولات پوشش سیلیکونی مخصوص مقره‌های ولتاژ بالاست. این پوشش از محصولات تحریمی است و در حال حاضر از محصولات متفرقه مشابه آن در صنایع داخلی استفاده می‌شود.»

وی افزود: «این نوع محصولات متفرقه باعث خرابی مقره‌ها شده و مشکلات زیادی را به بار می‌آورد که خاموشی‌ها در جنوب کشور یکی از آن‌هاست. عدم وجود پوشش مناسب روی مقره‌ها باعث این معضلات می‌شود. پوشش تولید ما بر پایه سیلیکون بوده و  با نانو‌ذرات تقویت‌شده است. این پوشش ۱۰ تا ۱۵ سال روی مقره‌ها باقی می‌ماند و قابلیت اعمال پوشش مجدد را دارد.»

‌موسس شرکت نانو بسپار سپهر با اشاره به این که این پوشش نانویی تمام مشخصات مورد نظر توانیر را پاس کرده است، اظهار کرد: «توسعه و تحقیق این محصول حدود ۶ سال طول کشیده  و در حال حاضر کارهای قرارداد تولید صنعتی آن در دست انجام است. پایه‌گذاری این نانوپوشش پس از خاموشی‌های خوزستان صورت گرفت و نفرات اصلی شرکت نانو بسپار سپهر تصمیم گرفتند این پوشش مخصوص را بومی‌سازی کنند.»

حق‌شناس تصریح کرد: «محصول بعد از ۶ سال به تولید اولیه رسید. محصولات چینی مشابه این پوشش نانویی قیمت و کیفیت پایینی دارند، محصول ما نه تنها از نظر قیمیتی قابلیت رقابت با نمونه چینی را دارد بلکه از نظر کیفی مشابه نمونه‌های آمریکایی و اروپایی است. در حال اخذ گواهینامه نانومقیاس برای این محصول هستیم. تولید نیمه صنعتی این نانوپوشش انجان شده و اقدامات برای تولید صنعتی آن در دست انجام است.»

وی در خصوص استقبال صنایع داخلی از این محصول بیان کرد: «استقبال صنایع داخلی پوشش نانویی مخصوص مقره خوب بوده است. ۷۰ درصد از مواد اولیه این محصول داخلی‌سازی شده و حدود ۳۰ درصد آن از طریق صادارت تامین می‌شود که در حال تلاش برای داخلی‌سازی آن‌ها هستیم. امیدواریم با حمایت و کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قراردادهای تجاری این محصول را به پیش ببریم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا