اخبار

محدودیت های اینترنت، مانع جدید تجارت ایران و روسیه

بسپار / ایران پلیمر رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه می‌گوید با کنار رفتن مشکلات بانکی و ارزی و البته کاهش محدودیت‌های اینترنت می‌توان انتظار داشت که تجارت مشترک میان دو کشور اوج بگیرد.

هادی تیزهوش تابان با اشاره به سفر ماه قبل هیات بزرگ تجاری روسیه به ایران گفت: در جریان این سفر جلسات مختلف کاری و B۲B برگزار شد. شرکت‌های مختلف آمدند و تجار دو طرف ارتباطات خوبی برقرار کردند. این‌ها اتفاقات خوبی بود و حتماً این ارتباطات به نتایج خوبی در زمینه تأمین نیازهای دو طرف خواهد رسید. چه در بخش صادرات و چه در بخش واردات مواد اولیه و نیازهای ما در زمینه تأمین غلات ارتباطات خوبی برقرار شد.

او با اعلام این خبر که قرار است هیات بزرگ تجاری نیز در بهمن ماه از ایران به ریاست مهندسی شافعی به روسیه برود، ادامه داد: این سفر در چارچوب گفت‌وگوهای رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه و در تکمیل سفر هیات روسی به ایران انجام خواهد شد تا بتوان ارتباطات بیشتری برقرار کرده و موضوعات را به صورت عملیاتی و حضوری دنبال کرد.

رئیس اتاق ایران و روسیه با اشاره به موانع تجاری میان ایران و روسیه گفت: همچنان مهم‌ترین مانع میان تجار دو کشور، مشکلات مالی و بانکی است که باید هر چه زودتر حل شود. دو طرف در این زمینه به راه‌حل‌هایی هم رسیده‌اند، فقط باید هر چه زودتر این راه‌ها اجرایی شود. همچنین باید زیرساخت‌های ارتباطی خودمان را تجهیز کنیم. ما می‌توانیم حجم بزرگ صادرات به روسیه داشته باشیم؛ اما به این شرط که لجستیک هوایی، زمینی و دریایی آماده باشد.

تیزهوش با بیان اینکه روسیه کشور بزرگی است و نیازهای متنوعی دارد که بسیاری از آن‌ها به ویژه در حوزه مواد غذایی جزو مزیت‌های ما محسوب می‌شود به سایت اتاق ایران گفت: متأسفانه قطع یا محدودسازی اینترنت و فیلترینگ تأثیر منفی بر مراودات ما با تجار خارجی از جمله تجار روس گذاشته است. در واقع این موضوع را هم باید به عنوان مانع جدید در مسیر مراودات تجاری خارجی تعریف کرد. انتظار داریم هر چه زودتر با رفع این مشکل بتوانیم امکان ارتباطات مستقیم و با کیفیت را مثل گذشته برقرار کنیم.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا