اخبار

مجید یگانه ثمر، مدیر عامل رنگسازی نقش درخشان: استقلالی هستم!

پایان سال 95 و نزدیکی نوروز بهانه ­ای شد تا در بسپار با آدم ­ها کمی هم خارج از چارچوب های کاری و حرفه ای صنعتی صحبت کنیم. سوالاتی شخصی ­تر و عمومی ­تر بپرسیم و صمیمانه پاسخ آن­ها را بشنویم. تجربه دلنشینی بود. دریافت جدیدی از  فعالان صنعت پلاستیک، آشنایی با دنیای منحصر به  فرد هر یک از این افراد. پیشنهاد می­ کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 


سوالات بسپار

در سال 95 روزی چند ساعت کار کردید؟

روزی چند دقیقه یا چند ساعت در فضای مجازی بودید و چه مواردی را از این طریق دنبال کرده اید؟ (اخبار روز، اخبار تخصصی، اطلاعات عمومی، لطیفه و …)

امسال چند نفر را استخدام کردید یا تعدیل نیرو؟

فکر می کنید مثبت ترین کاری که در سال 95 انجام دادید چه بوده است؟ بزرگترین اشتباه حرفه ای یا غیر حرفه ای که امسال داشتید، اگر داشتید؟

در راستای انجام احتمالی مسوولیت های اجتماعی در سال 95 برنامه ای داشته اید اگر بله، ممکن است اعلام کنید؟

مهم ترین خبری که بر روی فعالیت شغلی شما موثر بود در سالی که در پایان آن هستیم، چه بود؟بهترین خبر سال و بدترین خبر سال از نظر شما کدام ها بودند؟

به نظر شما رییس جمهور آینده ایران کیست؟

آیا در سال آینده وضعیت اقتصادی برای بخش صنعت بهتر خواهد شد یا بدتر؟

یک شخصیت را نام ببرید که به هر دلیل در عرصه سیاسی، اجتماعی، هنری یا ورزشی در سال 1395 از نظر شما، شخصیت سال باشد؟

اگر دوباره به 18 سالگی برمی گشتید، فکر می­کردید در دانشگاه در چه رشته ای تحصیل کنید؟

اگر در شغل فعلی خود نبودید، دوست داشتید چه کاره باشید؟

آیا از میزان درآمد خود رضایت دارید؟ (آیا با این درآمد می شود جت شخصی خرید؟ قایق تفریحی؟ یا …؟)

خودروی مورد علاقه شما کدام است؟

در اوقات فراغت خود چه می کنید؟ (آیا مهارت ویژه ای در موسیقی، ورزش، هنر یا … دارید؟)

در مواقع عصبانیت و در مواقع خوشحالی چه رفتار مشخصه ای دارید؟

آیا در سال 95 سینما رفته اید؟ بهترین فیلمی که دیدید چه بود؟

آیا کتاب می خوانید؟ آخرین کتابی که خوانده اید؟

چه موسیقی گوش می کنید و در چه زمان هایی؟

آیا امسال سفر رفتید؟ چند بار؟ کاری یا خانوادگی؟ چه نقطه ای از ایران و چه نقطه ای از دنیا را برای سفر ترجیح می دهید؟

یکی از رویاهای خود را اگر دوست دارید بگویید.

پرسپولیسی هستید یا استقلالی؟ آیا ایران به جام جهانی صعود می کند؟

آیا احساس خوشبختی می کنید؟

چند سال دارید؟

و سوال های پایانی:

می توانید یک خاطره از بسپار بگویید؟ یا یک نظر پیشنهادی یا انتقادی؟

از بین مجلات بسپار و پوشرنگ، سایت ایران پلیمر، کانال و گروه تلگرامی، فیسبوک، اینستاگرام و … گروه مجلات بسپار کدام یک را دنبال می کنید؟


مجید یگانه ثمر مدیرعامل رنگسازی نقش درخشان و رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان رنگ و محصولات وابسته

کارایی من در سال 1395 زیاد بود و حداقل روزی 10 ساعت کار کردم. فضای مجازی برای من عمدتا به سه  دسته تقسیم  می­شود. یک دسته در حوزه صنعت رنگ و رزین است و تقریبا چند کانال و گروه موجود در این دسته را دنبال و موارد مدنظر خود را حتما پیگیری می­کنم. دسته دوم  فضای کوچک و دوستان ه­ای است که از دوستان دانشگاه پلی­ تکنیک تشکیل شده، یک فضای کوچک خانوادگی نیز هست. گاهی دو سه روز از  فضای مجازی استفاده نمی­کنم اما گاهی روزی نیم ساعت در آن وقت صرف می­کنم.


خوشبختانه برخلاف اخبار منفی امسال دو نیرو برای کارخانه استخدام کردیم.


مثبت ­ترین کار… در حال کار کردن بر روی دو افزودنی هستم و الحمدلله یکی به صورت 90 درصد به نتیجه رسیده است. این افزودنی تاکنون از خارج وارد می­شد. همچنین بر روی یک رنگ ضدخوردگی کار می­کنیم و پاسخ گرفته ­ایم. این دو مورد در زمینه تولید مرا بسیار راضی کرد. در زمینه اشتباه نیز باید بگویم علیرغم شعار همیشگی ­ام مبنی بر مشتری مداری امسال بر اثر مسایل اقتصادی و بالا رفتن قیمت مواد اولیه موضوعی پیش آمد. در مرداد ماه قراردادی داشتیم و باید در فواصل معینی مقادیری از رنگ ­ها را می­فرستادیم. در آخرین بخش ارسالی به دلیل افزایش قیمت مواد، برای ما موجب ضرر می­شد و به مشتری گفتیم آخرین بخش گران شده است. مشتری چند ساله ما دلخور شد و من از این موضوع ناراحت هستم.


در زمینه مسوولیت ­های اجتماعی در تعاونی رنگ کارهای بسیاری انجام دادیم. با همکاری دوستان وارداتی انجام دادیم و در اختیار اعضا قرار دادیم. با پژوهشکده رنگ و پلیمر و دانشگاه امیرکبیر تفاهم­نامه منعقد کردیم. کارهای صنفی برای اعضا انجام دادیم از جمله درباره مشکلاتی که درباره استاندارد و صادرات داشتند.


مهمترین خبر موثر بر حرفه ­ام… خوشبختانه مصرف­ کنندگان رنگ، بینش و دانش و آگاهی بیشتری نسبت به مصرف رنگ پیدا کرده ­اند و تفاوت کیفیت و ارایه کار را بهتر متوجه می­شوند و این موضوع برای من خوشایند است.


کاهش تورم و یک رقمی شدن آن، اگر استمرار پیدا کند شاید بهترین خبر سال باشد. البته تورمی که همراه رکود نباشد بلکه همراه با فعالیت اقتصادی کاهش تورم داشته باشیم. بدترین خبر که واقعا بابت آن ناراحت شدم، حادثه پلاسکو بود.


خیلی در سیاست وارد نیستم (خنده). امیدوارم هر فردی رییس جمهور شد در راستای بهبود وضعیت تولید حرکت کند. تولیدی که منجر به صادرات شود، صادرات تقویت شود و بتوانیم ارز وارد کشور کنیم. قول  می­دهم در زمینه صنعت رنگ توانایی این کار را داریم. امیدوارم هر که رییس جمهور شد قوانین را سهل­ تر و به نفع تولید کند.


امیدوارم وضعیت اقتصادی صنعت بهتر شود.


روزی که این رشته را انتخاب کردم ناآشنا با آن نبودم، اما به قدری بعدا به این رشته علاقمند شدم که حتی اگر دوباره 18 ساله شوم، باز همین رشته را انتخاب می­کنم.


اگر صنعتگر نبودم  علاقه داشتم معلم باشم، چون در دوران دانشجویی دو سال معلم بودم.


رضایت از درآمد…شکر خدا…نسبی است اما ما با شرایط روز خود را وفق می­دهیم. چی خرید؟! (خنده) نه، اصلا!


خودروی تویوتا سوار می شوم.


در اوقات فراغت با یک جمع فامیلی فوتبال بازی می­کنم. همچنین چون به خطاطی علاقمند هستم و خط بدی هم ندارم خطاطی می­کنم.


کلا عصبانی نمی­شوم و آرام هستم، رفتار ویژه ­ای ندارم اما سعی می­کنم محیط آرام­تر باشد تا بر عصبانیت چیره شوم.


بله دوبار سینما رفتم و فیلم ابد و یک روز را خیلی دوست داشتم.


بله، بله، اهل کتاب خواندن هستم. امسال با دخترم به نمایشگاه بین­ المللی کتاب رفتیم و یک سری منظومه­ های داستان های قدیمی مثل خسرو و شیرین و رستم و سهراب را خریداری کردیم و آن­ها را مطالعه کردم. “پنج نفری که در بهشت به ملاقات شما می ­آیند” نوشته میچ آلبوم آخرین کتابی است که خواندم، کتاب خوبی بود و درباره تعامل پنج آدم خوب بود که در اثر کار خوبی که در دنیا داشتند به بهشت می­روند.


موسیقی سنتی را دوست دارم. وقتی در خودرو سیگنال رادیو نگیرد، حتما موسیقی سنتی گوش می­دهم. معمولا در خودرو رادیو اقتصاد گوش می کنم.


امسال دو سفر خانوادگی داشتم و همچنین برای یک سفر کاری به آلمان رفتم. در کل برای سفر، مشهد، شمال و  شیراز را خیلی دوست دارم.


به قول سینمایی ­ها شاید خیلی کلیشه ­ای شود اما رویای من این است که در سراسر جهان این مشکلاتی که به تازگی ایجاد شده، مشکلات تروریستی، داعش، مرگ و میر و جنگ ریشه­ کن شود. هر وقت اخبار را می­بینم که از بمب گذاری صحبت می­شود، بسیار ناراحت می­شوم. هر فردی که کشته می­شود یک دنیا آرزو دارد، زندگی دارد، بستگانی دارد… پدر، مادر، همسر و فرزند. با کشته شدن این افراد خیلی ­ها داغدار می­شوند. دوست دارم آرامش در دنیا حاکم شود.


استقلالی هستم! بله! ایران به جام­ جهانی صعود می­کند.


بله، الحمدلله احساس خوشبختی دارم.


50 سال سن دارم.


(ادامه دارد …)


متن کامل این مصاحبه را در شماره 175 ام  ماهنامه بسپار که در فروردین ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا