اخبار

مجلس منابع مالی سازمان ملی استاندارد را تعیین کرد

بسپار به نقل از ایسنا می نویسد، نمایندگان مجلس ضمن تعیین منابع مالی سازمان ملی استاندارد تصویب کردند که این سازمان دارای استقلال حقوقی و مالی و اداری است و درآمدهای سازمان باید به خزانه داری واریز شود.

نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزییات طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد فصل‌های 5 و 6 این طرح با عناوین منابع مالی و بودجه و سایر مقررات را به تصویب رساندند که جزییات آن به شرح زیر است:

فصل 5- منابع مالی و بودجه

ماده 55- سازمان دارای استقلال حقوقی، مالی و اداری می‌باشد و اداره امور آن براساس مفاد این قانون و سایر قوانین و مقررات مربوطه انجام می‌شود.

 

فصل ششم- سایر مقررات

ماده 58- در صورتی که ماموران استاندارد حین کنترل‌های قانونی به کالاهای وارداتی غیرمجاز (قاچاق) برخورد نمایند، موظفند ضمن تنظیم صورتجلسه، مراتب را حسب مورد به دستگاههای ذی‌ربط گزارش و ماموران دستگاه مربوطه مکلفند بلافاصله در محل، حاضر و اعمال قانون نمایند.

 

ماده 60- با تصویب این قانون کلیه اموال منقول و غیرمنقول، تجهیزات، دارایی‌ها، تعهدات، نیروی انسانی، مطالبات و امکانات و واحدهای وابسته به مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از جمله پژوهشگاه استاندارد به سازمان منتقل می‌گردد.

 

ماده 61- از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون و آیین‌نامه اجرائی آن، ‌قانون راجع به اجازه تاسیس مؤسسه استاندارد ایران‌ مصوب 17/3/1339 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، ‌اساسنامه مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب 9/4/1344 و ‌لایحه قانونی راجع به اصلاح بند(الف) ماده(10) اساسنامه مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب 25/4/1359 شورای انقلاب و قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب 25/11/1371 و اصلاحات بعدی آن نسخ می‌شود.

ماده الحاقی- آیین‌نامه اجرائی این قانون ظرف سه ماه از تاریخ تصویب آن به پیشنهاد سازمان به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 

نمایندگان مواد 56 و 57 و 59 را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند که جزییات آن به شرح زیر است:

ماده 56- منابع مالی سازمان به‌شرح ذیل است:

1- اعتباراتی که همه‌ساله به‌صورت کمک و نیز طی ردیفهای خاصی در بودجه سالانه کشور منظور می‌شود.

2- درآمدهای اختصاصی ارزی و ریالی ناشی از ارائه خدمات و یا فروش تولیدات مرتبط با استاندارد

3- هدایا و کمکهای اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی اشخاص غیرذی‌نفع

4-درآمدهای حاصل از فروش باقیمانده نمونه‌های کالا

ماده 57- درآمدهای سازمان به خزانه‌داری کل کشور واریز و به‌عنوان درآمد اختصاصی منظور می‌شود و صددرصد(100%) آن ضمن قوانین بودجه سنواتی در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.

ماده 59- به سازمان اجازه داده می‌شود به میزان پنج درصد (5%) درآمدهای خود را جهت توسعه، تجهیز و به‌روزرسانی آزمایشگاهها و تشویق پرسنل به شرح ذیل هزینه نماید:

1- بیست‌درصد (20%) از اعتبار فوق را به‌منظور تشویق، ترغیب، پاداش، توانمندسازی، هزینه‌های رفاهی، درمانی و کمک هزینه مسکن کارکنان سازمان پرداخت نماید.

2- هشتاددرصد (80%) از اعتبار فوق را به‌منظور توسعه، تجهیز و به‌روزرسانی آزمایشگاه‌ها اختصاص دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا