اخبار

مجتمع رسیدگی به دعاوی تجاری به صورت مستقل راه اندازی می شود

بسپار/ ایران پلیمر رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه دستور تشکیل مجتمع قضایی دعاوی تجاری را صادر کرده است، گفت: این مجتمع به زودی راه اندازی می شود.

علی فیروزی با بیان اینکه یکی از نماگرهایی که در شاخص جهانی سهولت انجام کسب و کار وجود دارد نماگر اجرای قراردادهاست، اظهار داشت: در حال حاضر هر سه طرف یعنی اتاق بازرگانی ایران، قوه قضائیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی، با تشکیل مجتمع قضائی دعاوی تجاری موافقت کرده اند و رئیس قوه قضائیه نیز دستورات لازم را داده است.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی افزود: با توجه به انجام هماهنگی‌ها، امیدواریم به زودی این مجتمع راه اندازی شود که البته قاعدتاً باید طی سه ماه اول امسال این مجتمع فعال شود.

وی ادامه داد: مقرر شده در این مجتمع، شورای حل اختلاف، دادگاه بدوی و دادگاه تجدیدنظر مستقر شود.

فیروزی با اشاره به لزوم راه اندازی مجتمع قضائی دعاوی تجاری، گفت: در حال حاضر دعاوی مرتبط با امور بازرگانی و تجارت در دادگاه‌های عمومی انجام می‌شود؛ این در حالی است که با توجه به تخصصی بودن امور مربوط به تجارت، اینطور پیش بینی شده است که قضات، دادستان، دادیار و تمامی افراد مشغول به کار در مجتمع قضائی دعاوی تجدعاوی اری متخصص حوزه تجارت باشند تا نتایج مقبول‌تر باشد.

رئیس مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی افزود: با تشکیل این مجتمع، مدت زمان رسیدگی به دعاوی به شدت کاهش می‌یابد؛ تجربه این موضوع را در کرمانشاه داشتیم و آنجا راضی بودند.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه یکی از نماگرهایی که در شاخص جهانی سهولت انجام کسب و کار وجود دارد نماگر اجرای قراردادهاست، راه اندازی این مجتمع خود به خود روی این شاخص تأثیر می‌گذارد.

 

مهر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا