مقالات

ما آدم های لجبازی هستیم!

احتمالا با خود فکر می کتید، شماره نوروزی وقت این حرف ها نیست، که نیست هم. ولی این حرف ها را باید یک وقتی زد بالاخره.

امسال باز هم سال سختی بود. سال سخت تری بود. برای شما بود. برای ما هم بود. برای ما حدس می زنم کمی بیش از آنچه بتوانید تصور کنید، سخت بود. هزینه ها هر ماه در امور فنی و خصوصا خرید کاغذ بی هیچ ضابطه ای افزوده می شدند، چندین برابر گاهی و در مقابل، ورودی های سازمان ما به دلیل قراردادهای بلندمدت درج آگهی و عدم تمایل ما به وارد کردن فشار مضاعف بر حامیان مالی مجله در بخش صنعت و تجارت، ثابت بود. بپذیرید فقط، که اصرار ما بر حفظ محتوا و استمرار در انتشار به موقع مجلات بسپار و پوشرنگ، بسیار دشوار بود. اینکار احتمالا از نظر روانی دلمان را کمی خنک می کند و دست کم خستگی بی منت ما را البته، تا حدودی پس می زند.

اعتراف می کنم بعد از بیماری سال گذشته و جمیع رویدادهای حاشیه ای در این حرفه، سال را با نه چندان عشقی به کار مطبوعاتی چون قبلترش، آغاز کردم و اینکه داشتیم 20 ساله می شدیم و این سن در معنا، اوج جوانی و شور و حال می توانست باشد، کمترین اثری بر روحیه شخصی من نداشت. آنچه امسال اما این گروه رسانه ای را پیش برد، لجاجت بود.

ما با همه عواملی که علیه رسانه ها بودند (و البته علیه خیلی چیزهای دیگر در کشور، علیه تولید، تجارت، امید و آینده)، در لجاجتی آگاهانه و نبردی نرم بودیم و دست کم تا امروز بردیم.

یازده شماره بسپار و 6 شماره پوشرنگ در زمان های اعلام شده به روال سالهای قبل تر منتشر شدند. تیراژ ما مطلقا جز در یک شماره کاهشی نداشت و همراه با نسخه کاغذی، نسخه الکترونیک و سایت خبری/تخصصی www.polymervapooshesh.ir هم طبق سامانه های رصد بین المللی به شکلی محسوس افزایش بازدیدکننده و رتبه را نشان دادند که برای هر علاقه مندی امکان تایید آن مهیاست.

شکل کسب و کارها در آینده حتما تغییرات سریع و شگرفی خواهد داشت. همه ما باید برای رشد متوازن با این دگرگونی ها آماده و توانمند شویم. این یکی از انتظاراتی است که از رسانه می رود، انتشار داده هایی که بتواند آینده را از نقطه نظر علمی تا حد ممکن شفاف به تصویر بکشد تا دست در کاران هدف بتوانند متناسب آن، رو به فردا حرکت کنند. در این مسیر مقالات متعددی تهیه و منتشر کرده ایم و زین پس هم بر آن انرژی خواهیم گذاشت.

برای عبور از این روزها حتما راهی خواهیم یافت.

 

تبسم علیزادمنیر

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا