اخبار

ماده‌ی خود ترمیم شونده‌ی جدید مخصوص ترمیم گوشی‌های هوشمند و باتری‌ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، دانمشندان که تعدادی از آن‌ها در دانشگاه California مشغول به کار هستند، ماده‌ای رسانا، خود ترمیم شونده، با قابلیت کشش بسیار زیاد و شفاف ساختند. این ماده می‌تواند به صورت الکتریکی فعال شده تا ماهیچه‌های مصنوعی را قدرت بخشد. این ماده می‌تواند باطری‌ها، تجهیزات الکترونیکی و ربات‌ها را ارتقا بخشد.

 این یافته در مجله‌ی Advanced Material به چاپ رسید و توضیح داد که چگونه دانشمندان برای اولین بار یک رسانای یونی ساختند. رسانای یونی بودن بدین معنی است که یون‌ها می‌توانند در طول آن جریان پیدا کنند. این ماده شفاف است، به صورت مکانیکی افزایش طول می‌یابد و قادر است خود را ترمیم نماید.

این ماده کاربردهای بالقوه‌ ای در محدوده‌ی گسترده‌ای از زمینه‌ها را داراست. این ماده می‌تواند به ربات‌ها این قابلیت را بدهد که پس از شکست‌های مکانیکی خود را ترمیم نمایند. این ماده می‌تواند طول عمر باطری‌های لیتیومی را افزایش دهد. از این ماده می‌توان در زمینه‌های پزشکی استفاده کرده و نظارت مناسبی بر محیط زیست انجام داد.

در این پروژه زمینه‌های تحقیقاتی مواد خود ترمیم شونده و رساناهای یونی با یکدیگر ادغام شدند. با الهام گرفتن از ترمیم زخم در طبیعت، مواد خود ترمیم شونده کاستی‌های ایجاد شده حاصل از سایش را از بین برده و طول عمر مواد را افزایش می‌دهند. 

[EasyDNNnewsLink|314]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا