اخبار

لطفا قبل از سوار شدن، لیوان‌های خود را تحویل دهید!/ استفاده مجدد از لیوان‌های قهوه استارباکس در اولین فرودگاه انگلیس

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر   اولین فرودگاه در انگلیس برنامه استفاده مجدد از لیوان‌های قهوه را از هفته جاری آغاز کرد. این برنامه به مسافرین هواپیما این امکان را می‌دهد که لیوان‌های چندبارمصرف را قرض بگیرند و پیش از سوار شدن آن را بازگردانند و به این ترتیب ضایعات را کاهش داده و فرهنگ دور انداختن را حذف کنند.

مشتریان نوشیدنی‌های گرم را از استارباکس سفارش می‌دهند و به جای لیوان کاغذی می‌توانند از این لیوان‌های چندبارمصرف استفاده کند و در نهایت پیش از سوار شدن این لیوان‌ها را در نقاط تعیین شده قرار دهند. این برنامه در ترمینال جنوبی Gatwick و با همکاری استارباکس و همچنین سازمان خیریه محیط‌زیستی Hubbub و با حمایت فرودگاه Gatwick که دومین فرودگاه بزرگ در انگلیس است، اجرایی شده است.

استفاده از این لیوان‌ها، به واسطه عوامل انگیزشی مانند تخفیف‌ها، در کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای در انگلیس افزایش یافته است اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مشتریان تمایلی ندارند که این لیوان‌ها را در تعطیلات با خود حمل کنند. هدف این برنامه این است که 2000 لیوان استارباکس قابل استفاده مجدد در ترمینال جنوب فرودگاه Gatwick گردش کند که همین مسئله می‌تواند به صورت قابل توجهی تعداد لیوان‌های کاغذی که هر روز استفاده می‌شوند را کاهش دهد. برای مثال اگر هر روز تنها 250 مشتری از این لیوان‌ها استفاده کنند، بیش از 7000 لیوان کاغذی در ماه صرفه‌جوئی می‌شود.

مدیر اجرایی و هم‌بنیان‌گذار سازمان خیریه Hubbub، آقای Trewin Restorick می‌گوید: ما می‌دانیم که مردم به تولید زباله اهمیت می‌دهند اما اغلب دشوار است که در حین سفر، کار درست را انجام دهند. ما می‌خواهیم بدانیم که اگر استفاده از این لیوان‌ها را آسان کنیم، آیا مردم از این برنامه استقبال می‌کنند یا خیر. این فرودگاه یک محیط ایده‌آل برای پیاده‌سازی چنین برنامه آزمایشی است، چرا که پتانسیل کاهش حجم ضایعات لیوان کاغذی در آن زیاد است.

سالیانه 2.5 میلیارد لیوان قهوه یک بار مصرف در انگلیس مورد استفاده قرار می‎گیرد که بخش بزرگی از آن‌ها از زمین‌های دفن زباله سر در می‌آروند. در فرودگاه Gatwick بیش از 5.3 میلیون از 7 میلیون لیوانی که هر سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، بازیافت می‌شود اما استارباکس و Hubbub فرصت‌های دیگری را برای افزایش استفاده از لیوان‌های چندبارمصرف و همچنین محدود کردن تعداد لیوان‌های یک بار مصرف در طول سفر، که بسته‌بندی‌های همراه رایج‌ترند، یافته‌اند.

مدیریت توسعه پایدار در فرودگاه Gatwick، خانم Rachel Thompson می‌گوید: حمایت خوبی از طرف جامعه برای کاهش ضایعات وجود دارد و ما مفتخریم که از یک کافی‌شاپ زنجیره‌ای برای پیاده‌سازی چنین برنامه‌ای برای مسافرین حمایت می‌کنیم.

این برنامه آزمایشی بخشی از تعهد استارباکس و Hubbub برای کاهش ضایعات لیوان‌های پلاستیکی است. در جولای سال گذشته استارباکس نخستین شرکتی بود که برنامه هزینه 5 پوندی برای لیوان‌های یک‌بارمصرف را راه‌اندازی کرد تا استفاده از لیوان‌های چندبارمصرف را تشویق کند تا به کمک سازمان خیریه Hubbub این پروژه‌های محیط‌زیستی را پیاده‌سازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا