اخبار

قیمت لاستیک‌های نخی کاهش می‌یابد

بسپار/ ایران پلیمر با ورود اولین محموله از تایرهای بایاس وارداتی به کشور،کمر قیمت‌های نجومی لاستیک‌های باری می‌شکند.

به گزارش اخبار خودرو،  پس از لغو ممنوعیت سه‌ساله واردات تایرهای باری بایاس به کشور، نخستین محموله از این تایرها وارد گمرک شد تا با ورود و توزیع این دسته از تایرهای باری،‌ قیمت‌های کمرشکن لاستیک‌های باری‌نخی ایرانی در  بازار سیر نزولی به‌خود بگیرد. افزایش بی‌سابقه قیمت تایرهای باری‌نخی که بیشتر به سایز پرمصرف آن یعنی 24/12شناخته می‌شوند، باعث شد مسئولان وزارت صمت برای حمایت از راننده‌های خودروهای باری و کمپرسی، ‌واردات این گروه محصول را که از سه‌سال قبل برای حمایت از تولید داخل ممنوع شده بود، آزاد کنند. 
ازسوی‌دیگر به‌رغم تاکید وزارت صنعت‌، معدن‌وتجارت برای توزیع تمام تایرهای باری-اتوبوسی تولید داخل در شبکه فروش اعلام‌شده توسط این مجموعه،‌ باز هم قیمت این دسته از تایرها در بازار همچنان روند صعودی به‌خود گرفته بود تا جایی‌که در هفته گذشته هر جفت تایر سایز 24/12 ایران تایر به قیمت 4میلیون‌و800هزارتومان، ‌پیروزی 5میلیون‌و200هزارتومان، دنا 5میلیون‌و700هزارتومان و گلدستون به قیمت 4میلیون‌و700هزارتومان خریدوفروش می‌شد. 
حال اما با تخلیه نخستین محموله از تایرهای بایاس وارداتی گمرک و ترخیص آن حداکثر طی یک هفته آینده به‌نظر می‌رسد باید منتظر ریزش شدید قیمت‌ها در سبد محصولات بایاس شرکت‌های داخلی باشیم.  
 درحال‌حاضر اولین 2هزار و 500حلقه تایر بایاس باری از کشور هندوستان وارد گمرک شده است و حداکثر طی یک‌ماه آینده 40کانتینر از این تایرها به تعداد 8هزار حلقه به کشور وارد و پس از ترخیص از گمرک در 31استان کشور توزیع خواهد شد.
 این تایرها که با ارز دولتی و تعرفه گمرکی 5درصد به کشور وارد شده‌اند، قیمت تمام‌شده‌ای برابر با 2میلیون‌و600هزارتومان به ازای هر جفت خواهند داشت که باتوجه محاسبه بهای نوار و تیوب، ‌قیمت تمام‌شده‌ای به مراتب پایین‌تر از نمونه‌های ایرانی موجود در بازار خواهند داشت.
با ورود تایرهای بایاس باری به کشور انتظار می‌رود،‌ علاوه‌بر تامین نیاز ناوگان باری، قیمت‌های حاشیه بازار این محصولات نیز به شدت کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا