اخبار

قوانین اتحادیه ی اروپا صنعت مواد شیمیایی این قاره را تضعیف کرده است/ اروپا گزینه ای برای سرمایه گذاری نیست

بسپار/ ایران پلیمر مدیر عامل شرکت INEOS، آقای Jim Ratcliffe در نامه ای سرگشاده به رئیس اتحادیه ی اروپا از نگرانی های خود در مورد آینده ی صنعت مواد شیمیایی اروپا خبر داد. در این نامه در مورد مالیات های اعمالی و قوانین حمایتی سبز صحبت شده و کاهش رقابت پذیری اروپا در صنعت مواد شیمیایی مورد بحث قرار گرفته است.

آقای Ratcliffe در این نامه عنوان کرده است که اروپا دیگر قدرت رقابت در این زمینه را ندارد. این قاره بیشترین هزینه های انرژی و بیشترین هزینه ی دستمزد کارگر را نسبت به قاره های دیگر داراست. بدتر از همه، مالیات های سنگین اعمال شده بوده که در بهترین حالت می توان آن را احمقانه خواند چراکه تاثیری معکوس بر فواید انتظاری گذاشته است.

او اضافه کرد :  در کسب و کار مربوط به من، هیچ کسی در اروپا سرمایه گذاری نمی کند. این افراد ترجیح می دهند سرمایه های خود را در آمریکا، آسیا و به خصوص چین به مصرف برسانند. برخی از سرمایه گذاران در حال فعالیت برای سرمایه گذاری در هر سه منطقه نیز هستند. جالب اینجاست که اروپا گزینه ای برای سرمایه گذاری آن ها محسوب نمی شود.

اقای Ratcliffe افزود : سهم بازار اروپا از تولید مواد شیمیایی طی ۱۰ سال اخیر از ۳۰ درصد به 10 درصد کاهش داشته است. با اعمال مالیات های موسوم به مالیات سبز، اروپا در تولید مواد شیمیایی تنها مانده است. این مالیات ها سرمایه گذاران را به سمت آمریکا و چین سوق می دهد. این درحالی است که امریکا با دارا بودن قوانین زیست محیطی مناسب، پذیرای سرمایه گذاران جدید نیز هست. این کشور در تولید شغل و بهبود شرایط زیست محیطی بسیار موفق بوده است.

در ژانویه ی سال ۲۰۱۹ شرکت INEOS اعلام کرد که ۳ میلیارد دلار در Antwerp کشور بلژیک سرمایه گذاری خواهد کرد. این سرمایه گذاری در راستای ایجاد کراکر گاز اتان و تولید جهانی PDH یا آبزدایی پروپان عنوان شده است. مدیر عامل این شرکت در مورد این سرمایه گذاری چنین عنوان کرد که از سایر شرکت ها انتظار چنین سرمایه گذاری ای در اروپا نداشته چراکه آمریکا و چین با رویکردهای مناسب تر و لبخند گرم پذیرای آن ها هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا