اخبار

قطع انشعاب برق واحدهای غیرمجاز بازیافت پلاستیک در کهریزک

بسپار/ایران پلیمر رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان ری از قطع انشعاب برق چندین واحد آلاینده در بخش کهریزک این شهرستان خبر داد.

به این گزارش درتشریح این خبر گفت: در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری علیه واحدهای آلاینده بخش کهریزک به ویژه مراکز غیرمجاز بازیافت پلاستیک، با دستور مقام قضایی و همکاری بخشداری، انشعابات برق این واحدها به منظور توقف فعالیت آلاینده قطع شد.

وی افزود: این واحدها با بی‌توجهی به اخطاریه‌های محیط زیستی صادره، علاوه بر آلودگی آب و خاک در مقاطع شبانگاهی نسبت به پسماندسوزی اقدام می‌کردند و نقش قابل توجهی در آلودگی هوای شهرستان ری نیز داشتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه گفت: متاسفانه عمده این واحدها به‌صورت غیرمجاز در اراضی کشاورزی فعالیت کرده و ضمن تغییر غیر مجاز کاربری اراضی، با تخلیه فاضلاب خام قابلیت خاک حاصلخیز منطقه را نیز از بین برده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، عبادتی در پایان اظهارکرد: فعالیت مرکز دفع آراد کوه در بخش کهریزک شهرستان ری باعث شده تعداد قابل توجهی واحدهای غیر مجاز بازیافت پلاستیک در حاشیه آن فعال شود و علاوه بر تهدید سلامت شهروندان کهریزک، آسیب‌های جدی به محیط زیست منطقه وارد کنند.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا