اخبار

قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری از بزرگترین خط لوله انتقال اتیلن جهان امضا می شود

بسپار/ایران پلیمر قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان مالک خط و شرکت راه اندازی و بهره برداری صنایع نفت (اویکو) به عنوان پیمانکار امضا می شود.

 قرارداد بهره برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب،به عنوان نخستین قرارداد در نوع خود که شامل خطوط لوله و ایستگاه های تقویت فشار در صنعت نفت است ، به صورت یکپارچه به پیمانکار بخش خصوصی واگذار می شود.

برپایه این گزارش، از تابستان 1399و پس از واگذاری خط لوله اتیلن غرب به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ضمن تداوم توسعه ، در راستای وظایف حاکمیتی خود و به منظور حفظ و گسترش سرمایه های ملی و زیرساخت های صنعت پتروشیمی، با برگزاری مناقصه ، شرکت اویکو در مرداد ماه سال جاری به عنوان پیمانکار بهره برداری و تعمیر و نگهداری این خط لوله ملی مشخص شد.

برپایه این گزارش، خط لوله اتیلن غرب علیرغم اینکه توسط دولت احداث شد و در سال 1391 به بهره برداری رسید ، همزمان با  واگذاری مجتمع های پتروشیمی، به بخش خصوصی واگذار شد .

این گزارش می افزاید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری نهادهای نظارتی و سایر مبادی ذیربط از سال 1397، به منظور صیانت از بیت المال، تلاش کرد تا ضمن ایجاد رابطه منطقی وشفاف مالی با بخش خصوصی،  وظیفه بهره برداری، تعمیر ونگهداری این خط لوله را برعهده گیرد.

نیپنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا