اخبار

قانون جدید گمرک، صادرات پتروشیمی ها از بندر امام را متوقف کرد

بسپار می نویسد، قانون جدید گمرک، صادرات پتروشیمی ها از بندرامام را متوقف کرد.

به گزارش پتروتحلیل، اگرچه پتروشیمی ها در هفته های اخیر در خصوص تاخیر صادرات محصولات پتروشیمی از بندرامام هشدار داده بودند، اما بالاخره قانون جدید گمرک مبنی بر توزین مجدد کانتینرهای حمل محصولات پتروشیمی سبب شده تا عملا صادرات از این بندر متوقف شود.

با توجه به اینکه در هفته های اخیر کانتینرهای حمل محصول در سه مبدا مختلف شامل مجتمع تولیدکننده، گمرک منطقه ویژه و گمرک بندر امام توزین می شدند و در گمرک بندر امام به دلیل تجمع زیاد ماشین‌ها و کم بودن باسکول حدود ۲۴ تا ۳۰ ساعت در نوبت می‌ماندند، از این رو اکثر شرکت های پتروشیمی صادرات خود را از بندرامام متوقف کرده و برای صادرات به بندرعباس رجوع می کنند، این در حالی است که این موضوع سبب شده تا بهای تمام شده محصول در مجتمع های پتروشیمی این منطقه افزایش یابد.

از سوی دیگر رانندگان حمل شهری محصولات نیز به شرایط جدید گمرک معترض هستند؛ چرا که گمرک بندر امام جزء محدوده حمل و نقل شهری محسوب می‌شود و کرایه‌ها پایین است و رانندگان حاضر به حمل بار با قیمت کم و زمان زیاد نیستند.

این در حالی است که در این منطقه تراکم بالای مجتمع های پتروشیمی وجود دارد، از این رو صادرات محموله های پتروشیمی می تواند برای کشور ارز آوری بالایی داشته باشد، به همین دلیل قوانین دست و پا گیر گمرکی در شرایط فعلی تنها به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود.
با توجه به اخبار منتشر شده این مشکل در رسانه های مختلف ، عملا هیچ اقدامی موثری از سوی مسئولین گمرک بندرامام صورت نپذیرفته و پاسخ مستدلی داده نمی شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا