اخبار

فیلم‌های پلیمری مناسب نمایشگرها و صفحات لمسی سه بعدی خودرویی در Plast 2018 معرفی شدند

بسپار/ ایران پلیمر پیشرفت‌های فناوری در زمینه‌ی تولیدات فیلم های پلیمری برای قطعات داخلی خودروها در سال‌های گذشته پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است. به گفته‌ی یک متخصص تولید فیلم در شرکت Covestro، روندهایی همچون سیستم های خودران، شبکه‌ای شدن و فردگرایی چالش‌های کاملا جدیدی را در این زمینه ایجاد کرده است. همین مسائل فرصت‌هایی را ایجاد نموده است که بتوان در این کاربردها از پلی کربنات‌ها و فیلم‌های پلی یورتانی گرمانرم استفاده کرد.

به دلیل ایجاد فرآیندهای گسترده دیجیتالی شدن، شبکه‌ای شدن و افزایش تعداد نمایشگرها و صفحات لمسی در قطعات داخلی خودرو به میزان گسترده‌ای رو به افزیش است. صفحات بزرگ و طراحی‌های سه بعدی این صفحات به راحتی می‌تواند در قسمت‌های داخلی خودرو نظیر کنسول‌های میانی، درها و بسیاری از قطعات دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

مساله‌ی حائز اهمیت دیگر، ایجاد تصویری با تضاد زیاد و اطلاعات قابل تفکیک حتی در شرایط ناسازگار می‌باشد. صفحات نمایشگر نباید نور را منعکس کرده و یا باعث تابش آزاردهنده‌ای برای چشم باشند.

با توجه به صحبت‌های انجام شده، شرکت Covestro فیلم‌های Makrofol HF را تولید کرده است. فیلم‌های Makrofol HF فیلم‌هایی دو مرحله‌ای بوده که می‌توانند روی سطوح گسترده‌ای اعمال شده و به نحوی طراحی شده‌اند که برای نمایشگرهای خودرویی مناسب شناخته شده‌اند. بسته به نیازهای نوری، این فیلم‌ها می‌توانند از شفافیت بسیار زیادی برخوردار بوده و یا مات باشند. این مواد در برابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و ضد خراش می‌باشند.

ایجاد صفحات لمسی سه بعدی از ویژگی‌های مهم فیلم‌های Makrofol می‌باشد. این فیلم‌ها به راننده این امکان را می‌دهند تا بتواند نمایشگرها را کنترل نموده و بدون حتی نگاه کردن به صفحه آن را لمس کنند. این مساله به دلیل پرت نکردن حواس راننده از جاده احتمال تصادفات را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، شرکت Covestro محدوده‌ی گسترده‌ای از کاربردهای فیلم‌های پلی اروتان گرمانرم را مخصوص قطعات داخلی خودرو معرفی خواهد کرد.

پیش از این نیز فیلم‌های Platilon شرکت Covestro با وجود دیده نشدن در بسیاری از بخش‌های خودرویی استفاده می‌شده‌اند. این فیلم‌ها با وجود اینکه دیده نمی شوند در بسیاری از لایه‌های نساجی، سقف‌های خورشیدی (Sunroof) و … مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا