اخبار

فیلترهای جدید برای زدودن مواد ناخواسته در بازیافت بطری های PET

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت Ettlinger که یکی از شرکت های گروه Maag می باشد در نمایشگاه Fakuma 2018 اخرین دستاوردهای خود در زمینه ی فیلتراسیون مذاب PET را معرفی کرد. این فیلتراسیون برای مذاب هایی با دارا بودن انواع آلودگی انجام می گیرد. تمرکز این شرکت در نمایشگاه در میان ویژگی های مختلف بر سامانه های فیلتر کردن ECO بوده که در اصل برای آمیزه کاری و فیلتر کردن ژل ها و خوشه های موجود است.

در حوزه ی بازیافت PET فیلتر های این شرکت در زمینه ی حذف آلومینیوم، کاغذ، سیلیکون و یا PVC عمل می کنند. امروزه، مواد پرک بازیافتی که به صورت ۱۰۰ درصد از بطری های PET تهیه شده باشند نسبت به مواد خام مشتریان بیشتری دارند. این مساله نیاز به یک سامانه ی فیلتراسیون بسیار دقیق را اجتناب ناپذیر می کند. ابعاد حفره های این سامانه ی فیلتراسون ۶۰ میکرومتر است.

سری سامانه های فیلتراسیون ECO ساخت شرکت Ettlinger مشخصا برای موادی طراحی شده اند که به آسانی جریان می یابند. از جمله این مواد می توان به PET و PA اشاره کرد. این مذاب ها مجازند تا 1/5 درصد آلودگی داشته باشند. این سامانه ها برای بسپارهایی از جمله پلی الفین ها و پلی استایرن ها هم مناسب هستند. بسته به ابعاد، خروجی تولید با استفاده از این فیلتر می تواند از ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلوگرم بر ساعت باشد.

با استفاده از این فیلتر مذاب می توان نوار، فیلم و ورق را تولید کرد. تولید لیف نیز با استفاده از این فیلترها ممکن خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا