اخبار

فوم های ذره ای بر پایه پلی اتر سولفون مناسب برای تولید قطعات پیچیده در خودرو، هواپیما و قطار

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر به دنبال تحقیقات دو ساله ای که شرکت BASF انجام داده است، در نهایت موفق شده است که یک محصول فومی را بر با استفاده از ماده ی پلی اتر سولفون (PESU) تولید کند. گفته می شود این اولین بار است که با استفاده از پلی اتر سولفون، فوم ساخته می شود. 
گونه های PESU تولید شرکت BASF، Ultrason E نام داشته که در دماهای بالا نیز مقاوم بوده و در برابر شعله دارای تاخیراندازی شعله ی ذاتی نیز هست. این محصول بسیار سبک وزن بوده و دارای استحکام و سفتی فوق العاده ای است. 
در نتیجه ی دارا بودن خواص مذکور، این ماده برای تولید قطعات پیچیده خودرویی، هواپیمایی و قطار مناسب شناخته می شود. این محصول در هواپیماهای تجاری مورد استفاده قرار گرفته و بدون افزودن ذره ای تاخیرانداز شعله، چگالی دود کم و رهایش حرارت اندک برای کاربردهای بحرانی دارای امکان احتراق مناسب است.
فوم های ذره ای (Particle Foam) پلی اتر سولفون به مشتریان این امکان را می دهد تا قطعات قالب گیری شده ی پیچیده ای را با استفاده از تک ماده تولید نمایند. این ماده در مقایسه با بسپارهای سنتی لانه زنبوری که با رزین های فنولیک پوشش دهی می شوند عملکرد بهتری را دارا هستند. منظور از عملکردهای بهتر انعطاف پذیری قابل توجه بوده که آزادی طراحی بیشتری را ایجاد می کند. قطعات ساخته شده از فوم های PESU به آسانی قابل بازیافت هستند. مراحل فرآیندی و در نتیجه ی آن هزینه های تولید نیز در اثر استفاده از این ماده کمتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا