اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ فهرست درخواست های صنعت پلاستیک از دولت جو بایدن

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در تحقیقی در پایان سال 2020 از افراد فعال در صنعت پلاستیک خواسته شد تا درخواست های خود را از دولت جدید بیان کنند. در این تحقیق Tony Radoszewski، مدیر عامل انجمن صنعت پلاستیک و Mark Costa مدیر عامل شرکت Eastman نظرات خود را در این رابطه بیان کردند.
Radoszewski در این رابطه بیان می کند، ما امیدواریم بایدن به حمایت از میلیون ها فرد فعال در صنایع پلاستیک ادامه دهد و زیرساخت های لازم برای بازیافت در آمریکا را گسترش دهد. حمایت از این مشاغل موجب بهبود اقتصاد و نوآوری خواهد شد. به علاوه، چند طرح مهم در کنگره وجود دارد که موجب می شود کشور ما در جهت درست حرکت کند. ما امیدواریم که آن ها در دولت جدید به قانون تبدیل شوند. یکی از این طرح ها شامل بندهایی است که موجب بهبود جمع آوری و طبقه بندی مواد قابل بازیافت می شود. همچنین طرح هایی برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به جنبه های مختلف بازیافت وجود دارد. همچنین طرح هایی در مورد فناوری های جدید بازیافت ارائه شده اند. با همکاری دو حذب و کار بیشتر ما می توانیم به اهداف خود در حوزه ی پایداری دست پیدا کنیم.
Costa در این رابطه بیان کرد، آرزوی ما ایجاد ارتباط و همکاری است که با استفاده از آن بتوانیم فرایند بازیافت را درست انجام دهیم. پلاستیک ها بسیار مفید هستند و می توانند ما را ایمن نگه دارند. ولی جهان با مشکل ضایعات پلاستیکی روبرو است. در Eastman ما قصد داریم فناوری خود را بر پایه ی کاهش مصرف پلاستیک، استفاده ی مجدد آن و همچنین بازیافت آن قرار دهیم ودر این راستا اهداف بلندپروازانه ای داریم. تا سال 2025 ما قصد داریم 250 میلیون پوند از ضایعات پلاستیکی و تا سال 2030، 500 میلیون پوند از این مواد را با استفاده از روش بازیافت مولکولی، بازیافت کنیم.
جهان به راهکارهای پیشرفته برای بازیافت نیاز دارد و باید شرکت هایی مانند Eastman به فکر این راه کارها باشند. ما به زیرساخت های بیشتری برای بازیافت نیاز داریم و همچنین باید رفتار مصرف کنندگان در مورد پلاستیک و مواد بازیافتی تغییر کند.
بایدن می تواند برای ایجاد این موارد شرایط لازم را فراهم کند. ما باید برای ایجاد آینده ای پایدار با هم همکاری کنیم. به نظر من بهتر است بایدن بر روی زیرساخت ها تمرکز کند. چرا که هر برنامه ای که رئیس جمهورهای قبلی برای ایجاد زیرساخت ایجاد کرده بودند به یکباره در دفتر ترامپ منسوخ می شد و این جزیی از طرح ریاست جمهوری او بود. کم کم وازه ی “ضعف زیرساخت” در دولت او به یک واژه ی طنزآمیز بدل شد. بایدن باید متعهد شود که راهکارهای خوبی برای ایجاد زیرساخت ایجاد می کند و این راهکارها را باید در اولویت اصلی قانون گذاری قرار دهد. بر اساس شنیده هایم امیدوارم که این کار در این دولت انجام بگیرد.
فرایند بازیافت پیشرفته یکی از اصلی ترین مشکلات برای ضایعات پلاستیکی است ولی این فرایند هزینه ی زیادی در بر دارد. در حالی که صنعت و تعدادی از استارتاپ ها در حالی قدم گذاشتن در این راه هستند ولی یک تلاش همگانی برای جمع آوری ضایعات و زیرساختی قوی برای انجام این کار می تواند موقعیت های شغلی بسیار زیادی در آمریکا ایجاد کند. و می تواند آمریکا را به یکی از کشورهای پیشتاز در عرصه ی اقتصاد گردشی تبدیل کند.
“بهتر بساز” شعار بایدن است. این شعار به تنهایی می تواند موجب ایجاد استعدا بیشتری شود و تنها کلمه ای بر زبان نیست. اکنون همه ی کاری که او باید انجام دهد عمل به وعده هایش است. این درخواست بزرگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا