اخبار

فنجان های قهوه: بمانم یا بروم؟

بسپار/ ایران پلیمر فنجان های قهوه ی بیرون بر، برای برخی از افراد یک کسب و کار میلیون دلاری محسوب شده و برای برخی دیگر تنها زباله ای محسوب می شود که موجب آلودگی سواحل است. تنها در کشور انگلستان هر ساله 5/2 میلیارد عدد فنجان استفاده شده و دو رانداخته می شود. لیوان های پلاستیکی و کاغذی. 

در چنین شرایطی از جمله پیشنهاداتی که مطرح می شود استفاده از یک لیوان همیشگی به جای فنجان های یکبار مصرف است. به عبارت دیگر، این مساله به این نیاز دارد که افرادی که قهوه می نوشند روزانه لیوانی مخصوص به خود حمل کنند تا هر زمان که احساس کمبود کافئین نمودند از این لیوان ها استفاده کنند. مساله ای که وجود دارد این است که این روش ممکن است بر روند سرعتی کارمندان اثر گذار باشد.

در این مورد خاص به ایتالیایی ها نگاه کنید. آن ها ثابت کرده اند که برای نوشیدن تنها یک قهوه نیازی به تولید زباله نیست. تمامی فرآیند قهوه خوردن آنها شامل ورود به مغازه، سفارش یک قهوه و نوشیدن فوری آن به صورت ایستاده تنها در عرض سه دقیقه می باشد. در این شرایط نیازی به حمل لیوان های سنگین سرامیکی نیز نیست. تنها با تغییرات کوچکی در عادات مردم یک جامعه می توان تغییرات شگرفی به وجود آرود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا