اخبار

فناوری TPU جدید BASF ساخت کفش را سریعتر و با کیفیت تر می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر شرکت BASF گونه ی پیشرفته ی جدیدی از پلی اورتان های گرمانرم (TPU) را معرفی نموده که می توانند به خصوص در ساخت قسمت های تزئینی کفش ها مورد استفاده قرار گرفته و در عین حال خواص مکانیکی عالی و مقاومت در برابر اشعه ی UV را نیز ایجاد نمایند. این گونه های TPU جدید که Elastollan® نام گرفته اند  این قابلیت را ایجاد می کنند که قطعه ها به راحتی از قالب جدا شده و آزادی طراحی بیشتری را دارا باشند. 
شرکت BASF اکنون سال هاست که در تولید مواد مورد نیاز برای انواع کفش ها فعالیت می کند. این ماده ی جدید تولیدی استاندارهای تولید کفش را ارتقا بخشیده و در عین حال هزینه های تولید آن را کاهش می دهد. به گفته ی مسئولین این شرکت، BASF در حال همکاری و تعاملات بسیاری با صاحبان نام های تجاری تولیدکننده ی کفش می باشد. این تعاملات می تواند در راستای افزایش کاربرد محصولات BASF در صنعت کفش کمک بسیار زیادی نماید. 
گونه های جدید Elastollan به دمای تزریق کمتری نیاز داشته و به تبع آن چرخه ی زمانی تولید کوتاه تری را دارا می باشند. این مواد دارای انعطاف پذیری در دمای اندک بوده و در فرآیندهای تولید کفش به راحتی از قالب جدا می شوند. این ویژگی ها می تواند بسته به ابعاد و ضخامت طراحی زمان فرآیند را تا ۳۰ درصد کاهش داده و از هزینه های نیروی انسانی بکاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا