اخبار

فناوری لیزر، راه حلی موثر برای آسان باز شدن بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که براش باز کردن یک بسته‌ی سس کچاپ، لوازم آرایشی و یا حتی شامپو بسیار تلاش کرده باشید و در نهایت هم مجبور شده باشید با دندان شکافی روی بسته ایجاد کرده و آن را پاره کنید. 

یکی از ابعاد مهم در کیفیت بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر، آسانی در باز شدن و کار با آن می‌باشد. این مساله می‌تواند بر عملکرد این بسته‌بندی‌ها بسیار موثر باشد. آسانی در باز شدن بسته‌بندی‌های انعطاف پذیر مساله‌ای است که بارها مصرف‌کنندگان بر آن تاکید داشته‌اند. آقای Arun Anand مدیر بخش بازاریابی و فروش شرکت هندی Uflex نیز اذعان داشته است که مشتریان تاکید داشته‌اند که ویژگی باز شدن آسان به تمام بسته‌بندی‌های این شرکت اضافه شود.

به همین منظور، تولیدکنندگان از فناوری لیزر در جهت آسان‌تر باز کردن بسته‌بندی‌ها استفاده نمودند. با کمک فناوری لیزر لایه‌های خارجی بسته‌بندی با اشعه‌ی لیزر خراش داده می‌شود. تقریبا هر نوع برش یا خراش را می‌توان با استفاده از این فناوری ایجاد نمود. این قسمت‌های خراش داده شده در موارد بسیاری با چشم دیده نمی شود. به همین منظور مسیرهایی که تحت تابش لیزر قرار گرفته‌اند به خوبی علامت گذاری شده‌اند.

استفاده از فناوری لیزر نیاز به استفاده اضافی از هرگونه فرآیند مکانیکی یا تجهیزات کمکی را حذف کرده و روشی بسیار سریع، بدون تماس و تمیز می‌باشد. این فرآیند خرابی در مسیر تولید را نیز کاهش داده چراکه الگوها و تغییرات طراحی به صورت همزمان ایجاد می‌گردد.

از جمله بسته‌بندی‌هایی که آسانی باز شدن با استفاده از فناوری لیزر در مورد آن‌ها انجام شده است می‌توان به بسته‌بندی‌ها کچاپ، غذای حیوانات، چای، قهوه، برنج، ادویه جات و میان وعده‌ها اشاره کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا