اخباراخبار ویژه

فناوری لانه زنبوری تا 20 درصد وزن سقف خودروها را کاهش می دهد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت هیوندایی از پنل ساندویچی متشکل از ساختار لانه زنبوری PP و کامپوزیت GMT برای ساخت بدنه ی خودرو استفاده میکند. این فناوری توسط EconCore ثبت اختراع شده است. ساختار ترموپلاستیک لانه زنبوری همزمان با لایه ی سطحی پنل ساندویچی طی فرایندی کاملا اتوماتیک ایجاد می شود.
جوزِ کارلوس ریسیاردی ، مدیر عامل شرکت DPA Moldados است. این شرکت تولید کننده تایر خودرو بوده و در زمینه ی تولید بدنه ی سبک وزن با Econcore همکاری می کند. جوزِ بیان می کند: “شرکت های متفاوتی برای ارائه ی راهکاری برای کاهش وزن خودرو به کار گرفته شدند. ما به دنبال راهکاری برای این موضوع بودیم و در نهایت با همکاری شرکت EconCore و شرکت آلمانی همکارش به نام ThermHex Waben به این راهکار دست پیدا کردیم.”
بر اساس این راه حل، بدنه ی بسیاری از اتوموبیل ها از پنل ساندویچی متشکل از کامپوزیت لانه زنبوری پلی یورتان/الیاف شیشه ساخته شده است.
برای ایجاد ساختار لانه زنبوری، جنس موادی که در ساختار لانه زنبور و در پوسته ی پنل ساندویچی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار اهمیت دارد. به خصوص در فناوری Econcore’s که لایه ی میانی با ساختار لانه زنبوری به طور همزمان با لایه ی پوسته اعمال می شود.
توماس زارنکی مدیر ارشد عملیاتی شرکت EconCore بیان می کند: “ساختار لانه زنبوری و همچنین لایه های خارجی پنل ساندویچی از مواد قابل بازیافت و پلیمرهای ترموپلاست تهیه شده اند. در پایان عمر مفید خودرو، ای قطعات قابل بازیافت هستند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا