اخبار

فناوری جدید به کمک تولید پلاستیک‌های بازیافتی می آید/ بدون بو، آلاینده و رنگ

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،  شرکت Purecycle Technologies با همکاری شرکت P&G میزبان افتتاح مراسمی بودند که طی آن یک مرکز بازیافت پلی پروپیلن آغاز به کار کرد. این واحد قرار است PP مصرف شده را به حالتی شبیه به حالت اولیه‌ی پیش از استفاده‌ی خود تبدیل نماید. این شرکت‌ها قرار است از یک فناوری منحصر به فرد که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد استفاده نمایند.
این واحد تولیدی جدید قرار است به مشتریان خود کمک نموده تا بتوانند از این به بعد محصولات بازیافتی بیشتری را خریداری نمایند.
این فناوری بازیافتی که ثبت اختراع (Patent) نیز شده است برای اولین بار در آزمایشگاه P&G مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته بود. این پروژه هم مانند سایر پروژه‌های این شرکت ماندگاری و نوآوری را سرلوحه قرار داده بود. در نهایت پس از ثبت P&G این فناوری را به شرکت Purecycle منتقل کرده تا به تجاری شدن آن کمک کرده باشد.
با وجود اینکه این فناوری توسط P&G ارائه شده است، PP بازیافتی تولیدی در سراسر دنیا قابل استفاده خواهد بود. ارائه‌ی این فناوری جدید یکی از اهداف این شرکت تا سال 2020 شناخته شده بود. این هدف دو برابر کردن رزین‌های بازیافتی در صنعت بسته بندی‌های پلاستیکی بود. شرکت Purecycle هم از این ایده استفاده کرده و به P&G کمک نمود تا به هدف نهایی خود که بازیافت 100 درصدی مواد پلاستیکی و به صفر رساندن رهایش آن‌ها در طبیعت است برسند.
این فناوری قادر است تا بو و تمام آلودگی‌های موجود را از بین برده، کیفیت بسیار مناسبی را دارا باشد، هیچگونه بو و رایحه‌ای باقی نگذارد و در نهایت پلاستیک مصرفی را به پلاستیکی قابل مصرف تبدیل نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا