اخبار

تهران ۵۰ درصد کارت‌های بازرگانی فعال در کشور را در اختیار دارد

بسپار/ایران پلیمر به گفته سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تعداد کل کارت‌های بازرگانی فعال در استان تهران ۱۴ هزار و ۶۶۰ فقره است که ۵۰ درصد از کارت‌های بازرگانی کل کشور را شامل می‌شود.

حسن میرزایی در گفت‌وگو یی بیان کرد، از رسیدگی بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ پرونده ثبت سفارش کالا در چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تعداد کل پرونده‌های وارد شده به سامانه مربوطه ۱۸ هزار و ۵۲۰ فقره بوده که ۸۰ درصد آن‌ها به ارزش ۴۳۹۹ میلیون یورو رسیدگی و مابقی درحال بررسی کارشناسی یا رد شده است.

همچنین به گفته وی تعداد کل کارت‌های بازرگانی فعال در استان ۱۴ هزار و ۶۶۰ فقره است که ۵۰ درصد از کارت‌های بازرگانی کل کشور را شامل می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال ۲۸۴۹ فقره کارت صادر و تمدید شده  که از این تعداد ۸۴۰ مورد صدور کارت جدید بوده گفت: بازنگری در قوانین جاری حوزه کارت بازرگانی الزامی است.

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت تهران افزود: تسهیل فعالیت‌های تجاری، مستلزم هماهنگی بین دستگاهی به‌ویژه نقش پررنگ انجمن‌های تخصصی و اتاق‌های بازرگانی است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا